Gruppera flikar i kommande Chrome

Från sajten:
image

Flikar är här för att stanna och snart kommer vi kunna gruppera dem.

Genom att gruppera flikar kan vi få bättre ordning i Chrome. Det går att namne gruppen och sätta den färg vi vill.

Genom denna funktionen känns det som att tabbar blir mer permanenta menyer där vi tex kan skapa en för olika verktyg så som Google Keep och Google Foto, någon för våra online-varianter av ordbehandling och kalkylark och så vidare.

Funktionen kommer rullas ut de kommande veckorna till alla datorversioner. Men redan nu kan du ladda hem Chrome-betan för att testa.

Är detta något du saknat i din webbläsare eller kommer du jobba annorlunda nu?

1 gillning

Tabbar? Flikar heter det på svenska (även på Google Chromes hjälpsidor).

1 gillning

Jag försöker undvika att göra tabbar, om det blir några så ska de inte grupperas. :rofl::rofl:

2 gillningar

Vem har skrivit tabbar?

1 gillning

Snacka om att tabba sig. :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Tror vi precis bevittnade det stora tabberaset i bubblan.

4 gillningar

Det här var riktigt bra nyheter!

Jag ser tabbar. :man_shrugging:t2:

Har laddat ner betan. Men får inte detta?

“(Note: if you don’t see tab groups in Chrome Beta, try restarting your browser.)”

1 gillning

Annars verkar man kunna göra följande även i skarpa versionen.

“Surfa in på chrome://flags
Sök efter “tab groups”
Aktivera och starta om!”

1 gillning

Reboot en extra gång löste det :smiley:

Det där har funnits länge i Vivaldi, men inte lika bra utfört, lite bökigt i vivaldi när man ska byta mellan tabbarna. Här är de fortfarande sida vid sida ändå

Brukar iof ha olika fönster med flikar som har med samma sak att göra, men kanske trevligt att ha allt i ett och samma… hmm :thinking:

Jag sökte efter flik grupper, funkade inte. Man vill ju inte tabba sig.:joy::joy::joy: