Grundaren av Max är död

Unge herr Cribe vad är det du säger!?

Donken är ju bara en torr trasa till grillat kött.

5 gillningar

Hahaha. Käkar mest på ”riktiga” hambugerhak, men blir det snabburgare är det Burger King som gäller för mig. Men måste jag välja mellan McD och Max så faller valet lätt på McD.

1 gillning

Ah, ja Burger King är naturligtvis godaste snabbmatshamburgarna. Dock är salladen på Max SÅ mycket bättre. Där är Donken absolut sämst. Lite salladsblad liksom.

Väger inte upp Max värdelösa pommes.

Får ge dig den. Crispy chicken-salladen är riktigt fin. Kände dock att det inte var lönt att nämna den i ett tips till @RolexJocke :joy:

2 gillningar

Detta börjar ju bli en Donken VS Max tråd. :joy::joy:

Helvete vad man håller sitt mathak högt här. :joy::joy:

Den kommer jag aldrig att testa, inte ens om de förärar mig den. :joy::joy:

Max har ju de bästa pommesena. Inte så sladdriga som donkens.

2 gillningar

BK har de bästa pommesen :wink:

1 gillning

Jag har hört att @xms67 har de bästa nuförtiden. :joy::joy:

1 gillning

Jag får laga burgare till dig på rödkulla-kött någon dag, då får du äta upp dina ord! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Otroligt mycket bök dock för att få dem minimalt bättre än nr. 2 på listan…:sweat_smile:
Nr. 1 på listan är Donken medan BKs lökringar är oslagbara…:yum:

1 gillning

Och om @esse inte gillar det kan du ju säga: Jag får ta en närmre titt på köttet, det behöver nog uppdateras. :joy::joy:

På lökringar får jag ge Max förstaplatsen. Har inte testat BKs på många är nu så kanske dags att ge dom ett försök igen.

Max ändrade något för några år sedan(risk att det är många, typ 6-8 år). Då blev det bättre, men BK är bättre. Max lider av att det ibland är svårt att bita av själva löken så att man drar ur den ur friteringen.
Mvh
Lökringsfantast

Känner igen problemet med att dra ut löken. Dock gillar jag krispigheten på Max mer. BKs är, i alla fall förr, lite för mjuka för min smak. Sen har dom en annan typ av frityrsmet jag inte är så förtjust i.

Jag fattar exakt vad du menar. Men jag är tvärtom, det du tycker är en svaghet med BK gillar jag…:smiley:

Enligt mig serveras bästa burgarna i Ume på Smashngrabume. Men det är en vagn och inte öppet alla dagar.

När vi åkte till Stöten stannade vi till på Donken på vägen upp och Max på vägen hem.
På Donken tog sonen (3 år) två tuggor av happy meal-burgaren och sade blä, hade på mer ketchup men det hjälpte inte. Pommesen åt han några av.
På vägen hem på Max slukade han hela barnburgaren + pommesen + 1/4 av mina pommes.
Han åt Max i julas och då var det succé då med.

Som @Esse säger så är Donkens köttbit som en torr disktrasa…

Case closed :face_with_hand_over_mouth:

4 gillningar

Jag har varit nöjd hitintills med Donken, kan ju vara lokalt också kan jag tänka.

1 gillning