Grundaren av Max är död

Från sajten:
image

Hamburgerkedjan Max har gått från att finnas på ett fåtal ställen till att nu öppna restaurang efter restaurang och igår lämnade grundaren jordelivet.

Curt Bergfors startade sin första restaurang i Gällivare 1968, 19 år gammal och fler restauranger blev det. Efter tre år fick restaurangerna namnet Max och Sveriges första hamburgerkedja kom till världen. Spolar vi fram till idag så finns det hela 142 restauranger i Sverige och 29 till i andra länder. Curt har stått som huvudägare och styrelseordförande fram till hans död och hans son Richard Bergfors är sedan tidigare koncernchef och VD.

Curt avled i Miami, Florida omgiven av sina närmaste och vi får tacka Curt för att han gett oss alla ett och ett annat mål mat genom åren.

Bilder: Pressmeddelande och Max

Via: Expressen

1 gillning

Blir nog en burgare till lunch – det skulle Carl velat.

2 gillningar

Jag har aldrig gillat deras hamburgare men jag tror faktiskt att jag kommer göra detsamma - det skulle Carl velat.

1 gillning

Max är väl den enda burgarkjedjan som knäckt McDonalds. Vi är rätt stolta över det här uppe i Umeå.

1 gillning

Verkligen! McDonalds stänger rätt många restauranger här i Stockholm och det känns som Max är snabba på att plocka deras gamla lokaler. Alltid fullt med folk oavsett tidpunkt känns det som också.

1 gillning

Jag käkar typ aldrig köttburgare på Max.
Mina favoriter är Spicy Chicken, Fiskburgare & Plant Beef.
Däremot känns det som Max har lite väl många olika burgare i sin meny så det är svårt att få en överblick.

Gillade när de hade (har?) LCHF-burgare - mycket kött och sallad. Men sedan hittade jag deras mycket goda kycklingsallad. Min enda kritik är att det inte går att lägga till 3 gånger så mycket kyckling. Går endast att plus:a på en gång.

2 gillningar

Är det bara jag som är trött på burgare rent generellt? Spelar ingen roll hur de görs – känns som att en ätit alla typer numera.

Jag gillar burgare men att äta det typ varannan dag som vissa verkar göra är inte min grej.
Men att grilla några högrevsburgare hemma med lite tillbehör är ju riktigt gott.

Beror på vart man äter. Finns en burgare som är en av de godaste jag ätit och den kan man köpa på det något överprisade Flippin. Den heter Cricket och innehåller:

En Colorado-klassiker. Cream cheese, egeninlagd rödlök och jalapeñosamt karamelliserad lök.

Jag äter väldigt sällan ute, gäller både snabbmat och restauranger. Kan inte se att det är riktigt värt pengarna. Många restauranger är trånga, har undermåliga stolar och hög ljudnivå. Inget som jag uppskattar.

Hemskt, MAX är bäst! Deras smältost är magi!

2 gillningar

Om jag måste äta på ett snabbmatställe så är Max första valet helt klart.

Jag tror aldrig jag ätit hos Max.

Det är nog för fint för dig. Lika bra du håller dig till McDonalds. :joy::joy::joy:

1 gillning

Jag har inte råd med lyxshake. :joy::joy:

2 gillningar

Den är inte värd sitt pris kan jag intyga. :-1:t3:

1 gillning

Håll dig till Donken. Godare än Max.

1 gillning

Jag brukar satsa på säkra kort, så jag skippar Max. :joy::joy:

Det räcker med att testa Max en gång. Alla burgare smakar likadant där

1 gillning