Grok AI

Nu börjar Elon rulla ut Grok voice, påminner om chatgpt advanced voice mode. Lite kul att man kan välja olika lägen… japp. Såklart jag direkt provade den längst till höger. :sweat_smile:

Edit:Ska vi starta en Grok tråd?

Senaste dagarna så har Grok iOS appen uppdatera flera gånger om dagen så man måste uppdatera manuellt i App Store för att inte behöva vänta onödigt länge på nya funktioner. Hur, fråga Grok. =)

Hur tycker du den fungerar mot dom andra? Tyvärr kommer jag skippa Grok, men nyfiken så håller ett öga på tråden!

Jag tycker att Grok är vassare än ChatGPT. Särskilt djupsökningen, där den använder många källor och visar hur den resonerar, är bra. Elon säger att Grok ska ha mindre censur, och det verkar stämma. Ord som ChatGPT inte vill översätta, till exempel runda ord översätter Grok. De släppte nyligen ett röstläge, och det är lite kul att man både kan bli förolämpad och förförd (18+). Så jag pausar ChatGPT ett tag och kör med Grok istället. I alla fall tills OpenAI släpper 4.5, så får vi se hur den matchar Grok.

1 gillning

Verkar vara något stort på gång med Grok voice om man ska tro Elon.

För att få tillgång till röstfunktionen behöver man ett abonnemang. Om ni vill skaffa det, gör det inte via Premium+ på X eller App Store, blir dyrare där. Gå istället direkt till Groks sida på nätet, där det kostar 30 $

Enligt kommentarerna går det inte reproducera längre men oroande om det visar sig stämma...

1 gillning

Nu får man undertexter till sina röstkonversationer i Grok. Det har också kommit två nya 18+-lägen, vilket kan vara kul om man är ensam i lokalen. :wink: