Greyhound med Tom Hanks får uppföljare på Apple TV+

Från sajten:
image

Att Tom Hanks har ett gediget intresse för andra världskriget har nog inte undgått någon och hans produktionsbolag ska göra fler filmer och serier om det blodiga kriget.

Greyhound som lanserades på Apple TV+ under 2020 kommer att få en uppföljare och det blir mer än så för Tom Hanks produktionsbolag Playtone då de har skrit på ett flerårigt avtal med Apple. I krigsdramat Greyhound som utspelar sig under andra världskriget fick vi följa en stressad Tom Hanks som blir jagad av tyska ubåtar och vad som sker i uppföljaren är ännu oklart, vi vet faktiskt inte ens om Tom Hanks kommer att medverka i filmen.

Något annat som undertecknad har väntat länge på är nästa kapitel i Band Of Brothers-serien som heter Masters of the Air. I krigsserien kommer vi återigen kastas in i andra världskriget men denna gång i luften. Serien har spelats in och den kommer att släppas på Apple TV+ senare i år i totalt nio avsnitt. Så har ni ännu inte sett Band of Brothers eller The Pacific så måste vi nästan tvinga er att göra det.

Via Deadline

1 gillning

Tyckte Greyhound var riktigt, riktigt, bra i all sin enkelhet.

Band of Brothers bland det bästa jag sett och jag ser den igen med oregelbundna mellanrum. Pacific, tråkig och förvirrande samt med tunt manus. Tro inte jag såg färdigt alla avsnitt. Greyhound, ok film som dock inte lockar till omtag. Återstår att se hur luftens hjältar uppföljning kan bli. Det behövs en stark berättelse, som BoB.