Gratis TV med dubbla skärmar - en skärm visar konstant reklam

Från sajten:
image

Företaget Telly lanserar en TV som är gratis förutsatt att du kan leva med ständig reklam och att du delar med dig av din data.

TV:n har dubbla skärmar med en huvudskärmen på 55 tum 4K HDR och en lite mindre skärm som visar konstant reklam samt lite olika widgets. Den lilla reklam-skärmen kallas för “Smart Display”. Tellys TV kommer även utrustad med en kamera och mikrofon som möjliggör funktioner som Zoom-samtal och rörelsespårning till de inbyggda träningsapparna. Det går att stänga av både mikrofon och kamera om du vill behålla lite integritet.

TV:n har ett eget operativsystem som heter TellyOS. Det finns tyvärr inte stöd för tredjepartsappar som Netflix ännu men det skickas med en gratis Android TV-dongel. I framtiden planeras det att erbjudas “Telly Rewards” som kan användas till presentkort för tjänster som Netflix eller Starbucks genom att svara på enkäter i skärmen.

Telly är öppna med att de kommer att samla in all data och information om vad du tittar på och hur du använder din TV. Om du inte längre vill att Telly samlar in din data så måste du antingen returnera TV:n eller betala 500 dollar. Än så länge kommer Telly endast släppas i USA under sommaren men det finns nog stor chans att ”kostnadsfria TV-apparater” blir en grej även här till slut.

Bilder och källa: FreeTelly
Via: The Verge

Herre gud! Nej tack!

2 gillningar

Är väl bara att hänga ett svart skynke över nedre delen av tv:n eller låta den delen försvinna ner bakom tv-möbeln.

1 gillning

Kan lova att det kommer dyka upp någon autentiseringskod eller liknande på nedre skärmen i tid och otid för att man inte ska göra så.

1 gillning

Wow…. Aldrig i livet.

Svårt att tro att detta kommer att slå.

1 gillning

Cred till att de är öppna med vad de gör med datan. Ser inte vad problemet ska vara i allmänhet? Folk pyntar redan gladeligen 15 000 kr för en mobiltelefon som gör att företag kan i kartlägga deras liv på detaljnivå.

3 gillningar

Skillnaden är väl att det går närmast obemärkt förbi att sälja sin data genom olika former av tjänster kontra att rent fysiskt ha en reklampelare under sin tv.