Gränsbevakarna Sverige har premiär imorgon

Från sajten:
image

Vi har nog alla någon gång efter skolan eller jobbet slängt oss ned i soffan och fastnat framför Border Control på tv och nu kommer en svensk version dyka upp i rutan.

Imorgon drar “Gränsbevakarna Sverige” igång på discovery+ och i serien kommer vi få följa tulltjänstemän, spanare, hundförare och utredare vars uppgift är att säkra vårat avlånga lands gränser och flygplatser. Vi kommer att få följa med och se arbetet på Arlanda men även vid gränsen nere i Skåne.

Tusentals människor passerar varje dag Sveriges gränser och flödet av varor är enormt. Vi följer tulltjänstemän, utredare, spanare och hundförare som dagligen säkrar Sveriges gränser, hamnar och flygplatser som på Arlanda, vid Öresundsbron och ytterligare platser runt om i Sverige där flest lagöverträdelser sker dagligen.

Är du sugen på att se “Gränsbevakarna Sverige” så har programmet premiär imorgon den 13 september och går att se på Kanal 5 eller discovery+.

Via discovery+

2 gillningar

Är det nu man kan börja hoppas på Storage War också? :crazy_face:

1 gillning

Det kommer minst sagt vara en utmaning att göra ett svenskt format av de tuffa gränsbevakarna i USA och Australien med allt vad det innebär med yttre hot (I Australien inte om människor utan om invasiva arter) till Arlanda. Däremot kan det nog bli lite lattjo vid Öresundsbron.

Ja det är nog mest drog-smuggling vi får kika på detta program!

Då förstår jag varför de stod en kamera och ljudkille där när jag gick igenom tullen i somras på Arlanda!

Så vi kan förvänta oss en bubblankändis på TV imorgon då!

:sweat_smile: skulle vara ryggtavlan då

Fanns ju tidigare en som filmades på Arlanda som var helt ok. Man får ju ta det för vad det är det blir nog inte en massa knarkbeslag eller vapenbeslag. Men svennebanan med lite för mycket alkohol/tobak får vi nog se.

Pentagon - Knark i väskan - YouTube

Såg första avsnittet nu, var bättre än vad jag hade trott faktiskt. Kul att @RolexJocke åkte dit i tullen när han försökte smita ut med en rolex för 45 000 som han "inte visste att han behövde deklarera" :joy:

3 gillningar

Åh, måste kolla.

1 gillning

Marknadsvärdet är det dubbla, synd att folk som handlar utomlands är så ovetande. :joy::joy::joy:

Såg de 2 första avsnitten precis, bra standard på denna serie tycker jag.

2 gillningar

Ja trevligt att det finns två avsnitt, sett halva av första. :slight_smile:

1 gillning

Hemskt det där att de måste avliva djur :weary:

2 gillningar

Ja, frugan fällde en tår. De borde inte ha något val utan tillbaks hem med de så får deras myndighet stå för returbiljetten. Om inte annat så är det säkert billigare för oss att stå för biljetten vs avlivning.

2 gillningar

Faktiskt, speciellt när det var uppenbart att just de där personerna inte var på semester utan hade planer på att typ flytta hit.

Nu har jag inte sett avsnittet, men man kan ju tänka sig hur hemskt djuret kommer att få det om vi skickar tillbaka det :frowning:
Det är de som behandlar djur illa som borde avlivas...

2 gillningar

Många som skaffar djur kan ju knappt ta hand om sig själva.

1 gillning

Så länge dom tar hand om djuren så är det lugnt :smiley:

2 gillningar

Lite dåligt att man inte får ta med 20 kg kyckling & 10 kg mjölkprodukter från Egypten. :joy::joy: Han fatta inget. :joy::joy:

1 gillning