Göteborg som kulturstad

:face_with_hand_over_mouth: Vad säger @Hakan_Ander?

Har egentligen så mycket att säga. Är för dåligt insatt. Nu för tiden går jag mest promenader i Kvibergs Park med hunden.:joy:
Way Out West har väl alltid varit ett företagsjippo med stockholmare som vallfärdar för att kolla på dom trendigaste artisterna. Har aldrig besökt festivalen men har inget emot den. Har varit fullt ös på Ullevi hela sommaren för att ta igen två års inställda konserter. Men dom där stora konserterna säger väl inget om kulturlivet egentligen.
Sedan är väl det som i dom flesta städerna här i Sverige att det pågår en gentrifiering.

3 gillningar

Göteborg numera är en usel stad överlag.
Kanske blir det bättre igen om 10-20 år när byggena börjar bli klara.

Har aldrig sett någon charm med den staden.

Det regnar, som sagt, alltid när jag är där. Ser annars rätt trevligt ut när @Hakan_Ander postar bilder på drinkar i bra väder.

(Har inget ont att säga om @Hakan_Ander:s drinkar i dåligt väder heller.)

1 gillning

Trodde denna tråden handlade om kulturlivet i stan men vissa ser sin chans.:joy::joy:

3 gillningar

Blir lätt så när man är avundsjuk på vår fina stad. :slight_smile:

1 gillning

Älskar Göteborg!

Har bott där i ett antal år innan och nu har vi en lägenhet där eftersom sambon jobbar där.
Skulle lätt kunna tänka mig att flytta upp på heltid igen

2 gillningar

Framåt sommaren bor hela familjen på Gothia towers. Är Corner en okej restaurang då vi nog är trötta efter en heldag med äventyr :slightly_smiling_face: