Göteborg får världens största pizzeria

Från sajten:
image

Inget är så hett som pizza just nu och många har blivit hemmabagare. Är du inte sugen på att knåda själv så kan du snart bege dig till världens största pizzeria i Göteborg.

Det är restauranggruppen Göteborgsfamiljen som har tagit över en gammal biograf i Göteborg som nu ska bli världens största pizzeria. Restaurangen som kommer heta Moreno Pizzeria kommer att ha 20 pizzabagare och en ölhall med biergarten på taket. Totalt kommer det rymmas 1 650 gäster varav 350 av dem kan sitta vid bord och njuta av sin pizza och de 300 andra får stå och dricka öl och mysa medan resterande får parta vidare på takterassen.

Moreno Pizzeria slår upp portarna redan den 12 maj 20:00 och då är deras 20 pizzabagare och tre vedeldade pizza-ugnar redo för beställningar på Stigbergstorget 10 i Göteborg.

Via Whiteguide

1 gillning

Man undrar ju om det finns något officiellt register över kvadratmeter på pizzerior jorden runt.

1 gillning

Vart gjorde de av de andra 1000? :thinking:

4 gillningar

De får stå på taket ute i regnet och frysa.

4 gillningar

”medan resterande får parta vidare på takterassen” :wink:

1 gillning

Är det där de drar in degen?

I den där byggnaden som i början var en biograf har senare huserat ett postkontor, Coop & Lidl för att senare ligga tomt ett bra tag.
Så detta var ju glädjande att någon rustar upp denna fina byggnaden och livar upp Stigbergstorget.
Nu är ju inte pizza min grej direkt men kanske skall ta familjen dit. :+1:t3:

3 gillningar

Vem har inte stödköpt en familjepizza eller tre någon gång?

Har nog aldrig köpt eller sett en familjepizza i hela mitt liv, är den gigantisk?

Ingen aning – det lät bara roligt att säga.

Släpp allt ni har planerat i helgen och gå och köp en familjepizza då! :grinning_face_with_smiling_eyes: det måste man ha köpt en gång i livet , mer viktigt än någon märkvärdig Michelin restaurang enligt mig

Haha kommer ju bara äta upp den utan familjen :sweat_smile:

Käkat där två gånger.
Finns bättre pizzerior i stan (napolitanska) men cool lokal

1 gillning

Låter som att det skulle kunna vara värt ett besök om man skulle råka ha vägarna förbi Göteborg :slight_smile: