GoPro sänker priset på alla sina actionkameror

Från sajten:


Actionkameror är bra att ha om du vill få till snygga videos när du kör bil, åker skidor, motorcykel och mycket mer men under pandemin gick priserna upp en hel del men nu har de återgått till samma pris som innan pandemin.

GoPro är ännu kungarna när det kommer till actionkameror men Dji och Insta360 börjar plocka marknadsandelar då de har en något lägre prislapp. Nu har GoPro valt att justera priset på samtliga av sina kameror till samma pris som de hade innan pandemin. Deras flaggskepp GoPro HERO 11 Black har gått från 6 099 kronor till 5 299 kronor och en full lista på samtliga prissänkningar kan ni se nedan:

GoPro HERO11 Black, 5 299 kronor, tidigare pris 6 099 kronor

GoPro HERO11 Black Mini, 4 199 kronor, tidigare pris 5 099 kronor

GoPro HERO11 Black Creator Edition, 7 999 kronor, tidigare pris 8 699 kronor

GoPro HERO10 Black, 4 699 kronor, tidigare pris 5 499 kronor

GoPro HERO9 Black, 3 599 kronor, tidigare pris 4 599 kronor

De nya priserna gäller från och med idag och kommer slå i samtliga butiker som idag säljer GoPro.

Är det hittepåpriser? Jag betalade 5099 för min Hero 11 beställd direkt från Gopro när den släpptes.

Läste du artikeln? :slight_smile:

Ja absolut .

5 299 kronor, tidigare pris 6 099 kronor

Vad är det jag missar?

Dom har inte kostat så innan pandemin. Hero 11 kom i höstas.

Hero 10 köpte jag också direkt när den kom. 4400 betalade jag hösten 21, dvs under pågående pandemi.

Det gamla priset på cirka 6 000 har hängt med ett bra tag nu med några dippar vid rabatter om du kikar på prisjakt. Att det har med pandemin kommer från pressmeddelandet jag fick men samtliga modeller har legat i priserna ovan:

Hero 11:

Hero 10:

1 gillning