Googles nya router Nest Wifi Pro 6E läcker ut

Från sajten:
image

Ryktet om en ny och uppdaterad version av Nest Wifi med stöd för 6E har vi sett ett par gånger. Nu har en återförsäljare råkat publicera produkten med priser.

En ny version av Nest Wifi från Google har det ryktats om ett tag nu och nu har en amerikansk återförsäljare råkat publicera priserna kring denna. Utöver stöd för Wi-Fi 6E så ser det ut som att den inbyggda högtalaren/assistenten ser ut att försvinna.

Google Nest Wifi Pro Priser

Namnet verkar bli Google Nest Wifi Pro 6E Router och produkten väntas bli presenterad på nästa månads event som äger rum den 6 oktober. Dessvärre finns inga produktbilder med så än finns det lite att se fram mot. Med all säkerhet kommer den att ha stöd för Matter via Thread.

Priserna bli 299,99 amerikanska dollar för ett 2-pack, 399,99 för ett 3-pack och färgerna blir “Snow” (White), “Fog” (Pale Blue), “Linen” (Beige) samt “Lemongrass (Yellowish Green) men troligtvis får vi bara se den vita versionen här i Sverige.

Källa: The Verge

Ja, routrar är skoj! Jag får vänta på min tills nästa år :confused: Dock inte från Google!

Det var assistenten/högtalaren jag verkligen gillade.

:flushed: