Google Pixel-telefon kommer nu officiellt till Sverige

Jag vet inte varför men det känns som att detta är en "pigg" utmanare till iPhone. Samsung har jag aldrig riktigt kunna avkoda vad som är vad. Säkert mest fördomar eller lathet. Sedan är ju detta inte en fråga för mig personligen överhuvudtaget då jag inte planerar att lämna Apple. Men konkurrens är bra och till slut måste ju bästa produkt vinna.

Men då inte det går att kora en vinnare är det ändå bra med konkurrens sp Apple känner flåset i nacken.

4 gillningar

Ja det är bra med konkurrens det gynnar oss konsumenter. Mycket glädjande att Pixel nu finns officiellt i Sverige. Sedan säljer Pixel en bråkdel av vad Apple säljer. Den stora massan brukar gå på det märket de hade innan eller priset

Vaknade idag och var sugen på en telefon, var många år sedan det hände senast.
Kommer nog bli oPro-modellen, lite mindre och jag kommer nog inte sakna den extra zoomen.

Har heller aldrig kommit överens med Samsung, trots att jag var Android-användare i 10 år innan jag switchade tillbaka till iPhone förra året.

Hade Pixel 6 släppts i Sverige förra året hade det kanske aldrig blivit någon byte till Apple.

Humana priser på Pixel i jämförelse med konkurrenterna (i synnerhet Apple). :blush:

2 gillningar

Alltid gillat Google, deras design både på hårdvara och mjukvara. Men man dras lätt med alla andra (till Apple).

Haft iPhone som huvud -telefon sedan 3GS, men köpt olika Androidtelefoner och haft vid sidan om hela tiden tills för några år sedan.

Sen med de senare pixel-lurarna blev det åter aktuellt och jag har haft pixel 1, Pixel3a, pixel 5, och nu kanske sugen på en beg 6, för att testa android 13 mm. För att kanske senare köpa Pixel 7pro istället för iPhone.

Men kan man? Vågar man? Man är så bortskämd (eller låst) med apples lösningar nu med tex imessage, airtags, styra ungarnas skärmtid, kan se vart de är osv osv.
Sitter även med AppleTV och nyköpta Sonos här hemma :man_shrugging:

Men samma uppsättning med Google dvs tel + klocka + (Tablet) + smarta högtalare kostar ju bara en bråkdel mot apples…. (Om nu klockan och Tablet ens hittar hit) Så ja, jag ÄR fruktansvärt sugen, vill bara inte skjuta mig i foten. Apple är fortfarande Apple och stödet är enormt….

Som upplagt för beslutsångest!:wink::joy:

1 gillning

Here we go again :joy::joy::joy:

Ja nä jag vet inte, man var inne i hypen igår… även lite idag. Men svänger lite mer nu dock :wink:

Vi får se. Allt bara funkar med Apple :man_shrugging:, och 99% av vännerna/familjen har iPhone…

Vem vet, du kanske startar en trend :wink:

1 gillning

Vem försöker du lura? Vi vet att du kommer att skaffa en Pixel och vi kommer inte att klandra dig när du skaffar en iPhone igen. :heart:

3 gillningar

Möjligen om det sker samma halvtimme dock.

3 gillningar

Inte omöjligt :wink:

1 gillning

Min högst anekdotiska bevisförning i ämnet är att 99% av iPhone användare som prövar android går tillbaka till iPhone🤷🏻‍♂️

Möjligt att det är likadant i andra lägret :thinking:

2 gillningar

Jag har hoppat mellan android och iOS några ggr. Min uppfattning är att Apples produkter, mjukvara och system fungerar smärtfritt (i de flesta fall). Lägg till regelbundna uppdateringar och hårdvara som håller flera år och ni får produkter som användarna är nöjda med.

Däremot så börjar prislappen för Apples produkter kännas lite väl höga om man vill ha annat än "basic" versioner. Att betala nästan 15k för ingångsversionen av en 14 Pro känns lite väl saftigt, lägg till 1500 för att få 256GB versionen. Då börjar byte till Pixel eller annan telefon kännas attraktiv igen :slight_smile:

Sett till egen erfarenhet så lönar det sig ändå att betala lite mera för lång hållbarhet och minimalt med strul. men smärtgränsen är snart nådd för min del. Får se vad det blir den dagen jag skall byta ut min 11 pro max till annat.

2 gillningar

Från sajten:


Med Pixel 7-serien lanserar Google officiellt sina egna mobiler i Sverige.

På Googles lanseringsfest i Stockholm visades mobilerna upp ihop med den lite äldre Pixel 6a. Alla tre modellerna släpps på marknaden den 13 oktober. Det går att förköpa dem redan nu hos Elgiganten och Proshop. Telia är den enda operatören som tagit in den i dagsläget. Det inkluderar också deras budget-alternativ Halebop.

 

1 gillning

Det var en för tidig morgon. Trevlig video. :slight_smile:

1 gillning

Fick precis motsatt känsla. Färgerna i kombination med det blanka bandet på baksidan signalerade leksak till mig.

1 gillning

Ja man får se vad jag kommer tycka om Pixel 7 när den kommer. Beställde till ett ombud, då har man ändå 14 dagars lagstadgad ångerrätt till skillnad mot om man hämtar ut i butik.

Var lite intresserad av 7 Pro också, men den har lite kurvad display. 7 har platt skärm. Mycket lättare om man ska montera ett displayskydd.

Från sajten:
image

Skal och skärmskydd till Pixel 7-serien finns redan att köpa. Det rör sig om ett flertalet skal och utpassade skärmskydd. Skalen från Zagg Gear4 är tillverkade i D3O och är både stöttåliga och kan stå emot baciller och fungerar med trådlös laddning.

Havana (349 kronor) tillverkat av 45 procent växtbaserat material och är också 100% återvinningsbart. Klarar fall upp till 3 meter och kommer i svart.

Crystal Palace (399 kronor) tillverkat i D3O Crystalex är ett klart och tunt skal som klarar fall upp till 4 meter. Baksidan är tillverkad av samma material som används till skottsäkert glas.

Milan (449 kronor) är även detta ett genomskinligt skal men i färgen Aurora Ombre. Klarar också fall upp till 4 meter.

 


Skärmskydden Glass Elite (349 kronor) från InvisibleShield samt Flex Curve (540 kronor) i flexibel polymerhybrid som skall vara i stort sett okrossbart.

Skal och skärmskydd finns tillgängliga redan nu via Zaggs hemsida och i utvalda butiker. Här hittar du tillbehören för Pixel 7 och Pixel 7 Pro.

Via: ZAGG Pressmeddelande.

Bara imessage och icloud som hindrar mig… Jag är så sugen på pixel…!!!!

1 gillning

Just Do It Shia GIF by MOODMAN

1 gillning