Google pensionerar högtalaren Home Max

Från sajten:
image

Google meddelar nu att de pensionerar högtalaren Google Home Max. Då högtalaren sålt slut så kommer inga nya enheter att produceras.

Google Home Max blev den första smarta högtalaren att säljas med betydligt bättre ljud än vad som fanns på marknaden när den lanserades. Högtalaren lanserades 2017 och kostade då $399 vilket ansågs vara ett okej pris med tanke på ljudet den leverade till användaren.

Google lovar att existerande användare fortfarande kommer att kunna ha nytta av högtalaren under en överskådlig framtid. Det finns med andra ord inga planer på att sluta ge support eller stöd till denna eller till den ursprungliga Google Home. Ett stort plus för detta eftersom det är bra för miljön när produkter kan leva längre på marknaden.

Så här säger Google själva:

“Existing Google Home Max users shouldn’t worry as they won’t see any change in their service. We’ll continue to offer software updates and security fixes to Google Home Max devices. We’re committed to delivering great sound and whole home audio features across all of our Assistant-enabled products.”

Källa: Engadget

Intressant, jag har en som jag funderar på att sälja.

Kommer aldrig förstå Google.

2 gillningar

Tråkigt.

1 gillning

Kan vi hoppas på en ny Max?

Låter inte troligt. Denna har nog inte sålt så bra. Fan ibland tror jag amerikanarna lyssnar på musik på samma sätt som de vill ha sina bilar - mediokert.

2 gillningar

Min något konspiratoriska teori är att Google i första hand vill fylla hemmen med mikrofoner. Hur det låter för kund är av underordnad betydelse.

Jag var lite sugen på att köpa en, 2795 kr just nu, men man kanske ska se sig om efter alternativ…

Hur mycket har inte Google lagt ner?

Hemmen är ju redan fyllda :slight_smile:

Jag tror Google inser att de inte kan konkurrera med tredjeparts-högtalare från exempelvis JBL och andra som har Google Home-högtalare i sitt sortiment.

De kommer nog fungera väldigt länge framöver.

Är ingen direkt fara att de inte skulle supporta produkten, själva google delen där lär ju inte skilja sig så mycket från de andra google produkten, om det ens skiljer sig något.

Så vad tycker folk om pris på en begagnad Google max?

2 795 kr? Det var dyrt. Jag beställde en för 149 Euro

Andra tillverkare har högtalare som låter bättre, men vad jag märkt mycket sämre med att ta upp kommandon. Har en bekant som har en 6000 kronors Harman Kardon som har mycket svart att höra.

Yes, Max:en har betydligt fler mikrofoner, även nya Nest Audio har rikligt med mikrofoner.

Oj… Det var skillnad… Var var det?

Fnac.fr. Men just nu verkar de bara ha butikslager

Klart de kan om de vill. Bygga en bra högtalare som får kosta är inget svårt. Tror mer att de inte vill konkurrera med de andra tillverkarna. Bättre att kränga designskräp i 3 pack så de får ut så många mikrofoner som möjligt.

Det är inte svårt att lansera telefoner sagt sälja alla tillbehör i Sverige heller men sådant nedlåter sig inte Google till. Summasummarum, de har en konstig hårdvarupolicy.

1 gillning

Hoppas de kommer med en ersättare. Även om de säger att två Nest Audio är det som ska ersätta.
Max är den enda google-högtalaren med aux in. Samt att du kan få stereo ur den med en högtalare i horisontellt läge.