Google Nest högtalare - svar i enbart en högtalare?

Hej bubblan!

Igår blev jag så jäkla trött på Sonos och alla problem jag har haft med Sonos, så jag bestämde mig för att införskaffa en hel drös med Google Nest högtalare till hemmet, allt från Mini, Hub till Audio…i allt 10 st sammanlagd.

Nu när alla är igång och man frågar Google något så spelas svaret upp i alla jävla högtalare. Någon som vet hur man ställer in så att det enbart är en högtalare som svarar? Helst den högtalare som är närmast den som frågar.

I stort sett så får jag alltid svar av enheten i samma rum, fast jag har bara 2 st på varje våning.

Hade ett likande problem men med timers. De spelade inte bara på den jag pratade med.

Hittade då en tråd som sa tipsade om att sätta varje högtalare som sin egen default (lät knepigt när jag skrev det). De bild.

Så på varje enhet, så gå in i inställningar och ange den enheten som deafualt speaker. Det är för, tror jag, att du skulle kunna ha en mini i köket och störta i vardagsrummet. Och när du ber om musik så vill du alltid att det ska spelas i vardagsrummet, även om du pratar med den i köket. Alltså, den du pratar med behöver inte vara default speaker.

Frågan är om jag har för många nu :scream:

1 gillning

Det är omöjligt!

Kollade varenda en och alla är sin egen default, alltså det rum som de är tilldelade.

Inköpet av Google Nest blev ingen hit. Varje gång man frågar något så ekar det i hela huset pga att alla högtalare svarar med fördröjningar. Skitstörigt!

Jobbigt fel, och med så många högtalare så är det ett jättejobb att installera om alla.

Ja verkligen! Man undrar om Google har tänkt att man inte ska fylla sitt hem med högtalare och bara ha en eller ett par. Känns som om alla högtalarna lyssnar fast att jag har satt dem på lägsta nivå av sensitivitet.

Frun kommer hem snart och ser att jag har bytt ut alla Sonos högtalare mot något som inte funkar heller…Dags att fly hemmet!

1 gillning

Hon lär bli lite less på att du har nergraderat ljudet också…

Hade knappt ljud i Sonos på sistone. Ljudet hackade konstant, högtalare försvann från appen och kom tillbaka. Drog strömmen på alla högtalarna och startade om dem men problemen återkom efter ett tag igen. Försökte ändra kanaler etc men inget funkade. Blev till slut så jäkla trött på alla problem så nu åker de ut! Sonos är tyvärr inte vad de en gång var.

Inga problem här men då har jag trådat Beamen så att de har bildat ett eget trådlöst nät.

Edit: sedan har jag hört att Spotify och Sonos kan vara problematiskt om man har ett lite svajjigt wifi.

Kör både med Apple Music, Youtube Music och Spotify. Samma problem med alla musiktjänster. Har kört både trådat och via Wifi via en Amp men inget fungerade. Köpte sedan en Beam då han på HiFi Klubben rekommenderade det. Hjälpte tyvärr heller inte.

Konstigt. Har också en massa Google, inte alls det problemet…ska själv klura lite.

1 gillning

Kommer du på något så hojta. Tacksam för alla tips!

Kan dela med mig att idag så funkar allt som det ska. Vet i tusan vad Google gjorde över natten men det känns som om systemet behöver tid på att anpassa sig när man kopplar in så många högtalare på en gång. Vet inte hur man annars ska förklara det då jag inte har gjort något, mer än det jag gjorde igår som inte hade någon direkt effekt.

4 gillningar

Härligt! Skönt att höra

1 gillning