Google Nest hemmabio

Från sajten:
image

Visst vore det skönt att kunna spara plats samtidigt få ut mycket av de prylarna man redan har.

Nest Audio

Google nya Nest Audio som vi pratat om tidigare här på Teknikveckan. Den erbjuder musik som annars finns från betydligt dyrare enheter och passar designmässigt in överallt i hemmet.

Enligt en uppmärksam reddit användare hittat en rad på en Google sökning. Nu spekuleras det om att Nest Audio kan ge användarna mer.

Chromecast with Google TV

Detta är Googles senaste kreation för TV soffan. Denna får vi i Sverige vänta på fram till sommaren tyvärr, om man inte privat importerar såklart.

Enligt den uppmärksammade Googlesökningen så ska nya Chromecasten kunna förvandla Nest Audio enheter, till ett “hemmabio ljudsystem”. Detta skulle innebära att all media som spelas via Chromecast with Google TV skulle kunna leverera ett riktigt bra ljud både från musik, serier och filmer.

Googles hemmabio ljudsystem

Det ska redan nu gå att para ihop två stycken Nest Audio för att få stereoljud. Såklart går det även att gruppera med andra högtalare.

Detta innebär även att man till en relativt liten kostnad skulle kunna få till ett surround ljud system som dessutom är smart. Just nu är det lite oklart om det finns någon övre gräns på antalet högtalare.

Google har tagit fram ett litet paket som de kallar “Home of entertainment Package“. Denna skall alltså innehålla två stycken Nest Audio, en Nest Hub Max och en Chromecast with Google TV.

Källa: 9to5google

Nest Hub som tv alltså - det var ingen stor hemmabio :slight_smile:

Har ju funnits länge… :laughing:`

`

5 gillningar

En sån har jag stående i källaren. Fick den som premie när jag sålde jultidningar när jag var 11 :slight_smile:

1 gillning

Funkade tv funktionen på dom där ?

Kanske inte så smart som Googles lösningar. Men absolut mer portabel :wink:

Den funkade men en 5 tum svartvit skärm är begränsad i vad den ger dig. :slight_smile: Är väldigt dålig tv-mottagning där jag har gården så fick koppla in den på vanliga tv-antennen på taket. Finns ett uttag för det på baksidan av stereon.

:+1:t2:, de ju så coolt ändå , den är ju rätt gammal