Google minskar känsligheten för ”Hej Google”

Google har sedan tidigare meddelat att möjligheten att sänka känsligheten “Hej Google” kommer komma

Googles enheter triggas lätt av triggerorden och sätter då igång röstassistenten. Google har sedan tidigare sagt att möjligheten att sänka känsligheten på enheterna för att väcka assistenten. Nu har Google börjat rulla ut möjligheten till att sänka känsligheten och sagt till The Verge att utrullningen kommer att ske successivt.

Finally, the Google Home app is about to add "Hey Google" sensitivity options for each Google Assistant device.https://t.co/a7R2pxLCLI pic.twitter.com/LJ6GpAj7CY

— Mishaal Rahman (@MishaalRahman) April 21, 2020

Det går även att öka känsligheten om det är så att du upplever att Google Assistent inte är tillräcklig känslig för dina behov.

Via: Engadget

Välkommet! GA i Sonos här hemma triggas ganska ofta. Däremot triggas sällan Homepodsen helt random. :+1:t3:

1 gillning

Tror jag lyckats trigga igång Homepod 1 eller 2 gånger av misstag. Google fick jag stänga av då man tassade på tå för att inte trigga igång det. Samma med Alexa

1 gillning

Ja Alexa e ju hopplös , hon svara ju på de mesta Alex Alexa Alexandra Alexander , från tv radion barn besök ja hon funkar me alla så att säga :relaxed:

Nu har ni misslyckats med citat igen. På svenska är det citattecken (”) före och efter citatet. Det upp- och nedvända citattecknet (“) inleder citat på bl.a. engelska.

–Språkpolisen

1 gillning

Ring Språket i P1!

De är redan upptagna med att diskutera om trippelkonsonanter borde införas i svenskan.

1 gillning

Mina händer är tyvärr bakbundna av Wordpress förkärlek till det engelska språket här

Då får du ringa Ring P1.

Då får ni säga åt er utvecklare att fixa så det inte blir korrigerat till engelska citattecken eller skriva de svenska (shift-option-m) i stället för tumtecken.

Wordpress har för övrigt stöd för svenska.

1 gillning

Där hade vi det!
Korrigerat nu

1 gillning