Google kommer inte göra några fler surfplattor

Från sajten:
Google kommer inte göra några fler surfplattor


image

Om du har hoppats på en uppföljare till Pixelbook Slate så är det dags att leta efter något annat då Google nu har gått ut och meddelat att de inte kommer göra fler surfplattor.

Bolaget har arbetat på två kommande surfplattor men dessa har nu lagts ned och de som har jobbat med dessa produkter ska istället fått börja jobba på divisionen för deras bärbara datorer Pixelbook.

Just surfplattor är vi inte bortskämda med om vi tittar på Android-sidan, och än idag så är det Apple som dominerar segmentet med sin iPad-serie.

Via Businessinsider

Android på mobilen och iOS på surfplattan verkar vara en vanlig kombination.

Det är märkligt att google inte riktigt fått klämm på det där med plattor.
Jag har en pixelbook slate som jag är toknöjd med. Ipad pro 2018 ligger i en lådan i väntan på IpadOS13

14 posts were merged into an existing topic: Datorkrig

Det är väl egentligen inget fel på Android på en surfplatta. Det är ju ändå så att de flesta endast just surfar och kollar netflix.

Det är väl egentligen inget fel på Windows på en laptop. Det är ju ändå så att de flesta endast just surfar och kollar Netflix.

2 gillningar

Lite mer har man ju en laptop till iofs. Ganska onödigt med en laptop om man bara kollar netflix :wink:

Lite mer har man ju en surfplatta till iofs. Ganska onödigt med en surfplatta om man bara kollar Netflix. :wink:

Retsam du är :joy:.

Förlåt, försökte göra en poäng i att det inte är så stor skillnad mellan en laptop och en surfplatta.

iPad Pro är min primära dator.

1 gillning

Jo så är det ju, särskilt nu när ipadOS kommer. Sitter inte så mycket med dator hemma utan det blir mest min XS Max. :blush: