Google inför flera sätt att skriva ut foton

Från sajten:
image

Den här årstiden är det kanske den tid på året som våra kameror får jobba som mest för att dokumentera alla upplevelser som ska hinnas med. Varför inte skriva ut bilderna och ge bort dem som present till nära och kära.

Nu introducerar Google Photos möjligheten att skriva ut bilder på fotopapper och canvas direkt från appen i Kanada och 28 Europeiska länder, däribland Sverige. Sedan tidigare har det varit möjligt att skapa sina egna fotoböcker. För att komma åt de olika utskriftsalternativen går man in på den lilla shoppingsymbolen längst upp till vänster i appen Google Foto.

Fotoutskrifterna går att få i tio olika storlekar från 10×10 cm ända upp till 60×90 cm. Priset börjar på 1 krona för den minsta storleken. Canvastavlorna finns i storlekarna 20×20 cm och 75×100 cm och går att få från 299 kronor.

De nya alternativen finns tillgängliga i appen Google Foto från och med idag. Brukar ni skriva ut era bilder på detta sätt eller låter ni dem ligga osorterade i telefonens bilderapp?

Källa: Google

1 gillning

Vi har en Canon Selphy CP1200. Fungerar klockrent. 10 sek sen har man fotot i handen. Skriver ut från iPhonen utan problem.

Står att det inte är tillgängligt i min region (Sverige) när jag testar.

Någon som har fått det att funka?

Har uppdaterat appen.

Det fungerade för mig när jag testade i appen. Kanske kommer igång snart.

1 gillning

Ok, tack. Får ha lite is i magen :stuck_out_tongue_closed_eyes: