Google Home-fixar för SVT Play

Hej, jag vill meddela att vi nu fått bättre styr på att spela upp flera avsnitt i rad på SVT Play via Google Home. Kanske kan det glädja till exempel en del småbarnsföräldrar.

Om man t ex säger "Spela Greta Gris på SVT Play" (tv-show, utan sekvensordning) spelas först det senaste avsnittet upp, och sen det nästa senaste, och så vidare.

Om man säger "Spela Enkel resa till Korfu på SVT Play" (serie) spelas avsnitten upp från det första och framåt.

Kommandona Spela nästa och Spela föregående funkar också igen, utom på nyhetsprogram, (men vi har inte prioriterat det eftersom inte många vill se gårdagens nyhetssändning). Kommandona gick sönder tidigare i år när vi införde nya id:n för våra program.

2 gillningar

Hörde du @Marcus_Attefors nu kommer Greta Gris i rätt ordning!

1 gillning

Kul att ni jobbar med detta!
Jag har en Google Nest Hub som jag ofta kör SVT/Rapport/Aktuellt på på mornarna för att bli lite uppdaterad. Jag tycker dock att volymen är rejält låg då jämfört med Assistentens röst. Är det något ni tänkt på eller kanske kan justera?

Tack för att du berättar det, men tyvärr har vi ett och samma ljud på programmet på alla plattformar. Just nu i alla fall.

Det ljudalternativ vi har jobbat på nyligen är Tydligare tal, som vi har gjort ett testprogram för: https://www.svtplay.se/video/25745572/caravaggio-konsten-och-blodet (man väljer ljud på samma ställe som undertext). Men detta val finns bara på webben än så länge.

Vänliga hälsningar,
/Annika

Okej, tack för svar.