3 har bra erbjudanden på Pixel om man binder sig. 7k för 9 Pro och 9k för 9 Pro XL
En sak där Google har stor potential för förbättring är med orginaltillbehör. Nu när 9 serien släpps borde de se till att Pixel Stand 2 finns:
amazon.se/Google-Pixel-Stand-Generation-telefonladdare/dp/B0B7SG14F3
Överallt där man har kollat verkar den ha utgått.
Phonebuff är alltid intressanta. Man får komma ihåg att iPhone 15 Pro Max slog S24 Ultra med 1 sekund
väntar på 9a om den släpps
Kommer nog om några månader. Mycket rykten om en 9a nu:
Google Pixel 9a to come with Tensor G4 but an older modem - Android Authority
Det här med logistik/leveranstider är inte Googles starka sida. Nu har min leverans från Komplett skjutits fram igen från 9 september till 17 oktober. Officiellt släpps väl Pixel 9 Pro från 10 september.
Man får väl hoppas att det tar fart då.
Där är Apple mycket bättre. Visst har de problem ibland men för det mesta funkar det.
Ändrats igen på Komplett nu från 17 till 30 september beroende på färg.
Google har verkligen tappat bollen med leveranstider med Pixel 9 Pro modellen.
Skulle tro att de som har beställt någon iPhone 16 variant hinner få dem före.
Elgiganten skrev 10 september först, men 17 september är inte så långt borta så man håller tummarna att de får igång flödet.
Om man ser på Pixel 9 Pro 256 gb så finns alla färger i lager online på Elgiganten nu. Få i butik ännu. Tog sin tid men det börjar fyllas på.
Webhallen och Komplett släpar efter en del. Men under oktober borde även de ha dem.
Hazel varianten svårast få tag på. Gissar att den blev det populäraste färgalternativet.
Telia har tagit bort Pixel 9 Pro från sortimentet, tillfälligt antar jag:
Olyckligt Google hade nog kunnat sälja i massor om de hade haft mer.
Komplett leveransen framskjuten igen. Har en reservmobil så jag sitter inte i sjön på det sättet.
Men hade jag haft bråttom hade man avbokat och köpt något annat märke. iPhone 16 eller Samsung möjligen.
Hade inte du köpt en iPhone? Eller har jag drömt det?
Förbokade en Pixel 9 Pro så fort det gick. Man fick 256gb billigare i början. Men tanken fanns på en iPhone 16 Pro också. Samma storlek och bra kameror.
I och med att Elgiganten har 9 Pro med samtliga färger i lager nu kan det nog inte vara brist på dem längre. Men kanske Google prioriterar Elgiganten? De var först med att saluföra Pixel i Sverige.
Nu hade komplett skickat min Google Pixel Pro 256gb. Hazel eller hasselnöts färgen.
Nu har man haft den ett tag. Inga problem alls med installationen av appar, BankID etc..Lagom storlek för min del. Bra samtalskvalitet och så vidare. Gott om tillbehör.
Den enda anmärkningen är varför införde de inte Qi2 laddning? Standarden har varit fastställd ett bra tag. HMD Global (Nokia) har en modell med det. Inga problem alls med att ladda en naken mobil trådlöst. Men så fort ett fodral åker på startar laddningen inte alls, eller kommer igång men stängs av efter ett tag. Eller det funkar men det blir relativt varmt pga fodralet.
Så jag laddar hellre med kabel på det gamla sättet. Blev en kompromiss, hade kvar mina Kuulaa magnetpluggar/kablar.
Så jag använder dem. Förhoppningsvis införs Qi2 med Pixel 10 serien.