Google Event 19 oktober

Imorgon lanserar Google Pixel 6 och Pixel 6 Pro. Någon kanske undrar varför man ska bry sig om dessa när de inte släpps i Sverige men dessa ser dock ut att, på pappret, bli väldigt intressant lurar med bra specar. Priserna ryktas landa på så lågt som €649 respektive €899. Förköpserbjudandet ryktas bli ett par Bose 700-hörlurar.

Telefonerna köper man enklast från Fnac, om erbjudandet med Bose 700-lurarna då följer med återstår att se.

Här ser ni eventet:

Samlad information:

Importera Pixel till Sverige:
https://swedroid.se/forum/threads/koeptraden-google-pixel-6-pro-importera-till-sverige.194704/

3 gillningar

Är det redan bestämt? :cry:

1 gillning

Synd att dom blir så stora bara, gillar storleken och formen på min Pixel 5. Men blir säkert ett köp av vanliga 6an. Inga kantstenar som iPhone iallafall.

1 gillning

@anon35430479, ja den kommer bara att säljas i om det var 6 eller 8 länder.

@katho, jag har också vant mig vid min Pixel 5 och dess storlek. Lutar åt en Pixel 6 (ej pro), även om det inte skiljer så mycket mellan Pixel 6 och Pixel 6 Pro så vill jag inte har böjda kanter på skärmen.

Om måtten stämmer skiljer sig storleken enligt nedan:

1 gillning

Skiljer mycket ändå, 1,5cm på höjden och en 5mm på bredden.
Inte för att jag behöver en ny telefon, men ändå. :stuck_out_tongue:

Ja, menade att det inte skiljer så mycket mellan Pixel 6 och Pixel 6 Pro, förtydligade det :slight_smile:

Nej jag behöver inte heller, tycker dock att Pixel 5 är en lite tråkig telefon. Kändes aldrig som Google ansträngde sig. Sitter ju t.ex. samma kamerasensor som Vikingarna hade på sin tid så bara att få en ny sensor och lite snyggare utsida + förhoppningsvis bättre prestanda gör att jag beställer. Om den nu bara kostar €649 är det ju verkligen överkomligt.

Helt sant, 6 vs 6 Pro skiljer inte mycket.

Yep, väldigt bra priser.

Vad innebär det i SEK? Samma moms?

~7000± ett par hundra skulle jag gissa.

1 gillning

Oj, bortom mitt tunna läder. Kanske jag har råd med en 6A, eller så. Kan vara värt ändå om den har fantastisk kamera.

19 oktober berättar de ju vilka som är nominerade till Augustpriset. Har inte Google koll på det? :nerd_face:

1 gillning

Varför efter alla år säljs denna telefon fortfarande bara i enstaka länder. Det är ju väldigt underligt.

2 gillningar

Google är usla på logistik.

1 gillning

Nja, tror du att det är skälet? Dom säljer ju annan hårdvara och det är många större länder där Pixel inte heller säljs. Oavsett så är det tråkigt.

Blev en svart 6a ändå.

3 gillningar

Villhöver också en :laughing:

Köpte du från Fnac och skippade Bose-lurarna?

1 gillning

Yep, från Fnac.

3 gillningar

Imponerande helt klart :slightly_smiling_face:
Första gången jag är riktigt intresserad av en Pixel

1 gillning

För några år sedan lyssnade jag på AAA när de diskuterade detta och de trodde att Google vill hellre sälja hela sitt lager innan nästa lur kommer än att ha flera samtidigt och sänka priset mm

1 gillning

Skall verkligen bli kul att se kameratesterna på dessa. Med tanke på vad Google lyckats prestera tidigare med högst medioker hårdvara så är mina förväntningar höga.

1 gillning