Google drar in stödet för smarta tredjepartsdisplayer

Från sajten:
image

För dig som valt smarta en tredjepartsdisplay för Google Home har vi lite tråkiga nyheter. Google kommer nämligen att dra in stödet för dessa framöver.

Google har sedan ett par år låtit andra tillverkare sälja smarta displayer med stöd för Google Home. Nu ser det ut som att Google kommer att sluta tillhandahålla mjukvaruuppdateringar till dessa skärmar. Det är främst tillverkarna Lenovo, JBL och LG som tagit fram och sålt dessa smarta displayer med stöd för Google Home.

Så här skriver Google i en bloggpost:

Obs! Google tillhandahåller inte längre programvaruuppdateringar för dessa Smart Display-enheter från tredje part: Lenovo Smart Display (7, 8 och 10 tum), JBL Link View och LG Xboom AI ThinQ WK9 Smart Display. Det här kan påverka kvaliteten på videosamtal och möten.

För dig som vill vara på den någorlunda säkra sidan framöver så är det säkrast att hålla sig till Googles egna smarta displayer; Nest Hub och Nest Hub Max.

Huruvida smarta larmklockor från Lenovo och Xiaomi påverkas av detta framgår inte. Fortsättning lär följa…

Källa: 9To5Google

Classic Google.

Detta var väl annonserat redan 2019 har jag för mig. Tillverkarna får väl hålla sina enheter uppdaterade om man vill/kan.

1 gillning

Jag har Levono Smart Display 10 tum (den på bilden) och funkar superbra i köket, vill absolut inte ha en mindre. Nest Hub Max säljs väl inte i Sverige så får hoppas på att det inte kommer några nya funktioner som man verkligen vill ha. :rage: