Gömma kablar för robotdammsugaren...?

Hur gör ni med kablar som ligger framme? Nu har vi två robotdammsugare som åker omkring och härjar, och därmed blir kablar ett ännu större problem.
T ex har vi nu en robot på andra våning som vi inte haft innan. Där har vi sovrum och under sängarna blir det lätt ett gäng med kablar som man har dolt för beskådning. Dessa måste lyftas upp eller nåt, för att roboten inte ska mumsa i sig dessa.

Hur har ni andra gjort? Dra alla kablar i rännor kan ju funka, men det blir ett jäkla jobb. Häfta upp dem på väggen kan också funka, men det kanske finns någon supersmart lösning som jag har missat...? :thinking:

Vi hade bara det problemet i sovrummet då vi har ett gäng kablar som går under sängen. Jag löste det med att fästa kablarna i undersidan av sängen istället för att ligga på golvet =)

1 gillning

Har inga kablar som ligger fritt. Går längs väggar. Har faktiskt aldrig varit ett problem för oss.

2 gillningar

Inga kablar på golvet, det är väl det som skiljer oss från djuren i slutändan? :wink:

Dottern glömde en laddare en gång och det slutade inte lyckligt för varken sladden, dammsugaren eller dottern :smiley:

De sladdar som skulle kunna vara ett problem, fästs så de inte ligger på golvet, fungerar riktigt bra.

4 gillningar

Dagens sanning!:joy:

4 gillningar

Så sant!

Jag är allergisk mot synliga kablar. Min fru? Inte så mycket. Men hos oss är hundleksaker ett mycket större problem än kablar för robotdammsugaren.

1 gillning

Håller med om att synliga kablar tillhör neandertalarna, likväl envisas både dotter och fru med att bara lägga ifrån sig laddkabeln när de har laddat klart... :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Fäster ni kablar med clips, nån form av ränna, tejp, eller nån annan form av lösning? :thinking:

Kabelkanaler