Göm flärpen på din nya MacBook Pro

Från sajten:
image

Imorgon kommer nya MacBook Pro-serien att börja skeppas ut och landa i folks hem världen över men blir du inte kompis med flärpen, eller notchen som den även kallas så finns det lite mjukvara som trollar bort den.

En av de stora snackisarna efter att Apple visade upp nya MacBook Pro-serien var flärpen som hittas längst upp i mitten av skärmen där kameran gömmer sig. Vissa har hatat på den stackars utstickande svarta remsan medans vissa inte bryr sig alls. Sen har vi en till skara människor som till och med älskar den. Skulle du tillhöra skaran som är överlycklig över en ny MacBook Pro med MagSafe, SD-läsare och en borttagen TouchBar men fullkomligt avskyr flärpen så finns det redan nu en lösning som heter TopNotch.

Den mytomspunna flärpen i sin vackra form.

Programmet är helt gratis och det har stöd för Apples dynamiska bakgrunder och fungerar utmärkt med flera skärmar och håller sig hela tiden i bakgrunden och känner av i fall bakgrunden ändras. Vill du testa TopNotch så kan du ladda ned det på din nya MacBook Pro.

Källa: TopNotch

Bild: Apple

1 gillning

Kommer det funka till Samsungs kommande platta också :joy::wink:

Du får köpa det här specialtillbehöret till den:

1 gillning

För en som fortfarande spyr på notchar, punchout kameror och allt annat skit som tar designen före funktionen…så svider detta i ögonen.

Har hört att nästa flygplansmodell som du ska flyga har fått flärpar på alla skärmar. :wink:

Nu är det ju så att om du har varit på flightdeck någongång så skulle du förstå att det finns NOLL tänk på design :slight_smile: …så inte ens lite rädd detta skulle hända

I dina mardrömmar börjar Apple tillverka flygplan och plötsligt ska du prata med Siri för att fälla ut landningshjulen.

1 gillning

Vi böt till Ipad som EFB för några år sedan, innan hade vi windows tablets.
Kan säga ALLA gnällde. Mjukvaran på den är fortfarande helkass om man jämnför med Windows…Är ju i sig inte Ipadens fel utan appen…but still

1 gillning

Och sonos som kommunikationssystem :wink:

2 gillningar

Apple tycker nog att det är just funktion före design när det gäller flärpen. De ger användaren mer skärmyta.

1 gillning

Även på en iPhone så är flärp funktion före design. Hade de kunnat få till face-id utan flärp så hade man gjort det.

1 gillning

Kört min 14” ett par dagar nu och jag stör mig inte alls på flärpen.

Det är dom som inte har en produkt med flärp som klagar mest på den.

2 gillningar

Jag har aldrig förstått hatet till flärpen. Det finns ju en anledning till att den är där & det lilla mer man fått ut av skärmen är väl skit samma. Men det är ju klart ta bort selfiekameran och högtalaren så blir kanske gnällspikarna nöjda. :joy::joy::joy:

1 gillning

Håller med, bättre att ha skärmen med flärp än att dölja det utrymmet med en svartbar lixom. Nu får man mer utrymme och alla är nöjda :slight_smile: Iaf vi som använder den :wink:

2 gillningar