Göm dina Surround-högtalare fullt synligt med IKEA Symfonisk

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/gom-dina-surround-hogtalare-fullt-synligt-med-ikea-symfonisk/

Nu är det bara några dagar kvar tills IKEA lanserar sin nya högtalarserie SYMFONISK som de tillsammans med Sonos har tagit fram. Det kommer att lanseras två olika högtalare och båda går att använda som bakre högtalare om du har en kompatibel Sonos-högtalare som till exempel Sonos Beam.

Installationen är busenkel och allt sköts i Sonos egna app och på ett par minuter har du ett trevligt bioljud utan jobbiga kabeldragningar. Vi vill även passa på att förtydliga att det inte går att köpa en SYMFONISK-lampa och en bokhyllehögtalare och koppla dessa som bakre, utan det måste vara två högtalare av samma modell. SYMFONISK lanseras den 1 augusti och lampan kommer att kosta 1 995 kronor och bokhyllehögtalaren 995 kronor.

@Esse vad är det för tevebänken du har. Den va ju helt otroligt snygg

Ser ut att vara en string-klon

Hej och välkommen till forumet!

Peter, Peter, Peter… kablarna under tv-bänken måste vara prio 1!

1 gillning

Jag såg till att sätta 3 dosor inför mediabyrån precis av denna anledning. Så nice när det går rakt in och gömmer sig där

Har sparat dem för att göra en film, men stor ångest varje dag!

1 gillning

Gigantisk bump här då jag är för lat för att göra en egen tråd, men är det någon som använder Symfonisk som surroundhögtalare och kan uttala sig om hur det fungerar? Har tänkt köpa två stycken bokhyllehögtalare som komplement till min Beam men alla recensioner jag hittar är från när högtalarna lanserades och då fick de, från de flesta förutom Teknikveckan, ganska mycket kritik då de ska ha varit svåra att installera.

Jag kör med två Symfonisk bokhyllehögtalare tillsammans med min Beam. Har inte hängt dem på väggen ännu då jag avvaktar renovering av vardagsrummet utan har dem stående på sidan om soffan.
Tycker de funkar bra som bakhögtalare. Har inte testat dem så mycket för musik då jag har ställt in Ambient mode för musik istället för Full.

1 gillning

Tack! Precis vad jag ville höra.

Funkar kanon!
Har båda modellerna kopplade till olika beam, båda med sonos bas.
Märker faktiskt ingen skillnad.
Körde först med One, men vart en ”billigare” lösning att ställa dom i andra rum.
Har heller inte märkt någon skillnad mellan one och Ikea.

2 gillningar

Jag bumpar också upp denna gammal tråd och undrar hur ni som har symfonisk bokhylla som bakhögtalare har högtalaren ställd? Liggandes eller ståendes? Kanske en dum fråga men finns det skäl att göra på ena eller andra viset?

Står upp bakom gardinen.