Golf: Vad för avståndsmätare rekommenderas?

Någon som kan rekommendera en bra avståndsmätare?
Behöver egentligen bara funktionen att mäta avståndet.

Eller behöver jag någon mer funktion?

1 gillning

Avståndsmätare är kul och kan vara bra att ha.
Majoriteten av spelare har inte känslan däremot att slå 147 meter istället för 152.
T.ex en apple watch och kunna se avstånd räcker väääldigt långt.

Jag skjuter väldigt sällan pin avstånd, däremot kan jag skjuta på hinder och till olika layup lägen. Annars kör jag mest klocka.

Jag har en Milessey en sak som jag gillar med den är att den mäter slope också vilket ibland gör skillnad på 1-2 klubbor. Får inte används på tävling dock. :slight_smile:

Okej. Har en Apple Watch men går man för långt från telefonen så funkar det inte. Typ när man puttar och har mobilen i bagen.

Vilken app kör du med då? Jag kör GameBook

Har inte testat den vid golf men har denna och är nöjd :slight_smile:
https://shop.pnjakt.se/art/vortex-crossfire-hd-1400-laseravstandsmatare.php?gclid=CjwKCAjw04yjBhApEiwAJcvNoehz3nUHOVILMbZJTqup6aw4NYZN3poPOKdD-Sdt1cXhZBqNjlyKjRoCS6gQAvD_BwE

Jag kör med AW8 och Arccos, funkar fantastiskt bra, behöver inte använda mobilen överhuvudtaget.

1 gillning

Jag har inte GPS på min klocka och har aldrig några problem med det, har alltid mobilen i golfbilen så är ju lite avstånd ändå.

Jag kör Hole19, kostar några kronor i månaden men fungerar riktigt bra. Skönt att kunna "tracka" bollar också för att så längden på slagen.
Enkelt att navigera runt också för att se hinder och längder. :slight_smile:

Spelar man golf så är en avståndsmätare FUSK !

Sluta snacka skit.
T.om. som proffs (beroende på nivå) får du använda avståndsmätare, men utan slope funktion.

99.9% av golfare idag kan därför använda avståndmätare om de vill det. Om det är det mest effektiva hjälpmedlet är däremot en helt annan sak.

Jag vet inte vad du har i HCP men vågar säga att jag slår dig även om du använder en avståndsmätare och jag inte gör det. Hur kan det vara fusk då?

Det är fortfarande fusk. Golf handlar om din kropp mot naturen, alltså hur bra kan DU bedöma avstånd och hur hårt och precist kan DU slå.

Jag hade 7,6 (slutade när jag va 16). Men inte lirat aktivt på 20 år. Men nu är inte barnen så små längre så tänkte bli aktiv igen. (Har nu 12,5). Men då hade man exakt koll på att järn 7 gick 153m osv.

Det kanske va så förr @Gunnar_B inte längre.

Då kan man väl bara lägga ner "sporten".

Enligt vem? Golf är enligt mig en väldigt fin sport, det finns några få valda personer i världen som är så otroligt duktiga, så man vill betala för att se dom spela. Samtidigt så går vi vanliga dödliga människor runt och är på olika nivåer duktiga, men vi älskar ändå någonting från varje runda. En chip, ett bunkerslag, en fairway träff etc.

Det är därför vi spelar golf.

Även om vi ibland precis som proffs använder avståndsmätare. :heart:

2 gillningar

Jag har en zoom focus x, tycker den funkar väldigt bra.
Bra komplement till klockan och hole19. (De brukar köra helårsrabatter när det är majortävlingar, tror jag betalade 390 för ett år)

2 gillningar