Goldeneye 007 kommer till Nintendo Switch 27 januari

Från sajten:


I mitten av förra året berättade Nintendo att det klassiska Nintendo 64-spelet GoldenEye 007 kommer till Nintendo Switch och Switch Online + Expansion Pack-medlemmar.

Så det har varit en lång väntan men nu ger de oss äntligen ett releasedatum och det bara två dagar innan det är dags. 27 januari smäller det och vi kan då spela Goldeneye 007 genom Nintendo 64-appen.

James Bond har aldrig varit snyggare!

James Bond har aldrig varit snyggare!

Spelet är uppdaterat och kommer i full 16:9 widescreen och får ett uppdaterat multiplayer-läge, med online!

Många timmar och vänner slogs ihjäl under dessa lokala multiplayer-matcherna under 90-talet.

Många timmar och vänner slogs ihjäl under dessa lokala multiplayer-matcherna under 90-talet.

Via: Nintendo.

1 gillning

Klassiker som man spelade på N64. :slight_smile:

3 gillningar

100% - fatta vad nice med onlinestöd! :smiley:

1 gillning

Men vilka minnen som just ploppa fram :star_struck:

Spelar det ibland på mitt N64

2 gillningar

Fan vad häftigt. Hoppas multiplayerstödet är bra. Har sjukt många Goldeneye minnen från mellanstadiet.

1 gillning

Om jag inte minns fel så var det väl det spelet man aldrig fick vara oddjob i. Han var klart svårast att träffa

Jag har en känsla av att detta är ett spel jag kommer köpa bara för nostalgitrippen, men efter 30 minuters spelande kommer jag tröttna och gå vidare i livet. Många spel är så underbara i minnet men när man återvänder till dem i nutid så är det väldigt sällan samma sak.

3 gillningar

100% så är det tyvärr. Vissa saker är bättre att ha kvar i minnet bara.

1 gillning

Ja det är tråkigt nog så. Köpte en NES Classic och var så jävla lyrisk över hur kul det skulle vara. Tog inte lång tid innan besvikelsen infann sig som en blöt, sur disktrasa som gneds in i ansiktet på ett aggressivt sätt.

1 gillning

Kvällens stora lycka!
Får nu hoppas att de även tagit bort vissa buggar i spelet. Som händer som far igenom dörrar.

Nej, absolut inte, buggarna är ju en del av charmen. Även när det laggade som f*n när nån drog av en fet explosion i 4 player mode :grinning:

1 gillning

Glädjeseriemördare :grin:

1 gillning

Om jag vill åt den charmen så är det bara att jag spelar det på N64.

1 gillning

Första vettiga släppet sen jag köpte mitt switch :joy:

1 gillning

Tror och hoppas dock att Online-läget kan hålla kvar en lite längre än 30, kanske 45! :slight_smile: (Man köper det inte, abonnemang)

När det gäller Online. Ska det gå att spela worldwide eller bara med Nintendo Friends?

Från sajten:


Att Nintendo 64-klassikern Goldeneye 007 släpps till Nintendo Switch i morgon har väl ingen missat hoppas vi.

Det är GameXplain på YouTube som lagt upp de båda versionerna bredvid varandra. Vi kan klart se skillnad i klarhet på grafiken och bilduppdateringsfrekvensen.

För den som inte har Nintendo Switch så släpps även samma versionen med onlineläge till Xbox Game Pass. Där får vi dessutom 4K, högre framerate och achievements.

Goldeneye 007 släpps i morgon för abonnenter av Switch Online + Expansion Pack och Xbox Game Pass.

Möts vi i en Online-match i morgon?

Via: Youtube.

Det här var nyheter för mig. Nostalgi på hög nivå! Nån som vet om det kommer till PS4 eller Apple TV? Känns lite overkill att skaffa en switch bara för detta :joy:

1 gillning

FY FAN, vad många timmar man spelade det här hos polaren när man var liten. Särskilt PvP. Så jäkla coolt!

1 gillning