Glömt min ”Dölj min e-post…”

Ska logga in på en appWebbsidamen glömt mitt lösenord. Nyckelringen har inte lagrat det. Allt tyder på att jag använt Dölj min e-post.

När jag ska återställa mitt lösenord dyker det upp två förslag ovanför tangentbordet. Båda Dölj din E-post(utskrivet så). Väljer jag någon av dessa händer inget, det klistras inte in någon e-post i fältet.

Söker i e-posten efter mejl från sidan och den vägen verkar jag kunna se vilken e-post som används. Men när jag kopierar den och skickar in för att få nytt lösenord får jag blixtsnabbt ett mejl från iCloud som säger: "Du skapade en unik och slumpmässig e‑postadress för…". Det tyder ju på att iCloud inte känner igen adressen. Inte att sidan jag vill besöka raderat mitt konto. Eller? Kan man kolla någonstans i iCloud efter vilket lösenord som använts?

På iPhone:

Inställningar → <ditt konto> → iCloud → Dölj min e-postadress

Där hittar du alla sajter du valt att dölja e-postadress på.

1 gillning

Rekommenderar en lösenordshanterare som 1Password eller Bitwarden för smidigare hantering av inloggningsuppgifter.

5 gillningar

Bitwarden kan nu visa tvåstegskoder på AppleWatch, perfekt då Microsoft slopar det stödet i Authenticator.
Nikka tipsade om det i sin pod,

Det kan även 1Password:

Det går även att ha en 2FA-kod man använder ofta på urtavlan då om man vill.

2 gillningar