Globala knivtråden

Det var bara min minsta global som hade text på båda sidorna!

bild bild

Någon som har globals knivar med flexibelt blad? Alltså inte renodlade filéknivarna utan de som ser ut som en “vanlig” kniv med rödvita trycket “flexible”

Tror ingen innan 2020 har på båda sidorna , ja har ett 50 tal global , har inte text på någon på båda sidor a , dom första köpte jag runt -97 , ingen i år dock , ja kör Mora nu :joy::microbe::+1:t2:

1 gillning

Ah! Så kan det nog vara faktiskt! Nöjd med Mora?

Japp har några sådana , men dom e lite ”sladdriga” om du fattar va ja menar , så kör på en vanlig istället om du bara ska hacka mm

1 gillning

Grymt bra e dom spec den lilla som e typ 16cm kör den till ”allt” , håller skärpen så in i helvete bra

1 gillning

Ja Global tycker jg blir slöa rätt snabbt faktiskt. Kanske skall testa en Mora då!

Ok. Som en kompromiss mellan filékniv och vanlig?
Har dessa idag
Image

Helt klart , ja rek dom starkt , ja globalen kör ja med diamant skärpan varje gång jag lägger ner kniven … :man_shrugging:t2:

1 gillning

Tack för tips! Blir att hålla lite span då på en Mora!

1 gillning

Har du ingen ”kock kniv ” kör på g2 - funkar till allt vill du Lyxa till de så kör gf- 33 :+1:t2::+1:t2:

Kolla cervera , bra priser nu !! :+1:t2::+1:t2:

2 gillningar

Den stora är ju kockkniv?
Global gn009

De e sant men ja räknar in den som en japansk kockkniv, mer som en bla grönsakskniv , de den e lite böjd … :man_shrugging:t2::relaxed:

1 gillning

Hade tänkt komplettera med denna eventuellt allkniv

Ja den e ju inte ”dålig” … men då rek ja denna framför den - GS-5 Grönsakskniv 14 cm - Cervera

Ja har små händer :relaxed:, därför kör jag mycket av globals ”original” knivar då dom har små runda handtag :relaxed::man_shrugging:t2:

1 gillning

Känns nästan som att @Zop eller @Esse skulle kunna slå ut era inlägg om knivar till en egen tråd snart :joy: :peace_symbol:

4 gillningar

Ok. Men vi har gnm-07, grönsakskniv 15 cm. Inte så stor skillnad på den och gs5

Fixat!

3 gillningar