Gimbal för iPhone?

Blivit helt tagen av cinematic mode på iPhone 13. Blev lite sugen på att köpa någon form av stabilisator och testa filma lite snyggare än med mina skakiga händer. Sökt runt lite men de flesta gimbals kostar en slant och har en hel del funktioner. Känner inget starkare behov av egna kameraappar med ”stay in frame” eller inbyggda lampor och så vidare. Någon som har erfarenhet av eller tips på någon mer avskalad version? Kanske är det något annat jag söker efter?

Mitt tips är att verkligen kontrollera att gimbalen klarar av vikten på din telefon. Vill minnas att mina egna tankar på gimbal slutade med att jag inte hittade något vettigt som klarade vikten på 12 PRO Max med skal.

Håller med här.
Jag köpte en minmilastisk som går på tyngder via Kickstarter (de finns numera uppgraderad variant att köpa) https://gravgrip.com
Jag har dock inte använt den jättemycket, för jag har inte fått till det riktigt bra med iPhone 12 Pro Max. Blir lite för tungt. (Sen har jag läst om att folk fått det att funka bra, mend et krävs kanske tt man beställer en extra tyngd.) GravGrip är smidig och billig. Har man inte Max så bör det funka.
Funkade mycket bättre på en Iphone X storlek Iphone11…

Denna verkar riktigt Nice!

Jag har en DJI Om 5 som du kan få testa och se om du gillar.