Gilles Snöbollar finns ju inte någonstans

Har letat överallt och hittar bara på nätet med lika mycket i fraktkostnad som vad de kostar. Har kollat ICA, Hemköp, Willys t e x men ingen verkar ha dessa i butik. Eller måste man vänta till jul månde?

1 gillning

Har inte sett dessa heller någonstans, men får hålla utkik.

1 gillning

@Freddeuce fick ju tag på dem, får se om har röjer sitt smultronställe. :joy::joy:

1 gillning

Tveksamt, det är väl som svampplockare.

1 gillning

Finns varken hos COOP eller ICA. Så vi får nog leta vidare..

1 gillning

Ica maxi i Löddeköpinge hade dem.

1 gillning

Jag tror han delar med sig, han gillade ju inte dem. :joy::joy:

Går ju att beställa som företag, så han gjorde kanske en fuling. :joy::joy:

1 gillning

Lite för långt att åka. :joy::joy:

Kan ordna en nytta till dig om du vill ha

Det är lugnt, känns fel att lägga lika mycket på frakten som på bollarna. Tror de dyker upp här när vi närmar oss jul.

Det löser sig ska du se

1 gillning

Kul att se att det finns fler än jag som letar...
Har letat i Stockholm och Luleå men hittar bara Trocamust... :slight_smile:

2 gillningar

Jag mailade just Gille och frågade om det finns någon butik här som säljer snöbollarna. Får se om de svarar. :joy::joy:

1 gillning

Hade väl varit bättre att ta kontakt med butiken du vanligtvis handlar i?
Men jag fixar upp en burk till dig i veckan om de finns kvar

1 gillning

Vi handlar på ICA Maxi mest och sådana frågor har nog inte de som jobbar i butiken svar på.

Bara att mejla dem om önskemål i sortimentet.

1 gillning

Jag kan ju vänta tills jag har smakat de så jag vet om jag gillar dem.. :joy::joy:

1 gillning

En liten anekdot vad det gäller ett liknande företag kan jag berätta.

Jag jobbade på SAAB i mitten på 80-talet och ett år så var vi ute på en julfest. En av mina arbetskamrater åt upp all ostkaka de hade i huset. Detta blev ju ett stående skämt därefter. Så jag skrev ett brev till Frödinge Mejeri och berättade att jag var en stor fanatiker och konsument av deras ostkaka. Men på senare tid tyckte jag smaken hade ändrat sig till det sämre och jag undrade då om de hade ändrat i receptet. Givetvis undertecknade jag detta med hans namn och adress.

Detta glömdes bort och ett par månader senare kom han till jobbet en morgon i chocktillstånd. Han hade då fått ett brev från Frödinge Mejeri där de beklagade kvalitetsbristerna då de hade nyligen lagt om produktionen och då haft lite bekymmer med smakbilden. Att jag fick till denna lyckoträff var ju helt osannolikt och brevet innehöll även en postavi på 300:- i kompensation. :joy::joy::joy:

Fy helvete vilket asgarv det blev i fikarummet när vi satte brevet på anslagstavlan.

9 gillningar

Snöbollarna finns tydligen på Coop på Jägersro också men även det lär ju vara lite långt :joy:

1 gillning

Finns på Ica här i Markaryd med. :joy:

1 gillning