GB-glassen som tar slut

Jag är sur för din skull @Sevis !

https://mittkok.expressen.se/artikel/glassarna-som-forsvinner-fran-gbs-sortiment-hela-listan

1 gillning

Var lite sympatisur för mig med då

Va synd, den är ju så god :frowning:

1 gillning

Men va fan!

Den har försvunnit flera gånger sedan den lanserades 1982.

Säsongerna 1985 och 1986 gjordes även pinnen i ätbar lakrits. Säsongen 1992 ersattes vaniljglassen med citronglass. 1994 togs glassen bort från GB:s sortiment. År 2008 återlanserades glassen, men försvann igen inför glassäsongen. Då lanserades lakritspuck i stället som gräddglassmak i 0,5-literspaket, vilken senare ersattes av en 0,75-litersförpackning med saltlakritsbitar. Säsongen 2013 var pinnglassen tillbaka i sortimentet men togs bort året efter och ersattes med glassen Panda Lakrits. 2019 togs glassen återigen tillbaka in i sortimentet.

Den med citron var min favorit och jag har tidiga barndomsminnen av de ätbara pinnarna. Vill minnas att det fanns en gul glass i samma format med blå pinne som var ätbar (eller möjligtvis tuggummi).

3 gillningar

Japp! Och jag blir lika glad varje gång den kommer tillbaka. Om dom vara kunde gett fan i att ta bort den hade allt varit frid och fröjd

2 gillningar

Smart marknadsföring, det ska vara svårt att få tag på för att hålla suget uppe.:joy::joy::joy:

Kommer säkert en med hallonglass i. Har sett sådana glassar från andra än GB på senare år.

Får köpa några dubbellakrits från Hemglass istället.

Kan rekommendera deras lakritsbåtar.

1 gillning

Någon måste dö för att Trocadero Zero-glassen försvinner :bomb:

2 gillningar

Lite dum-rolig rubrik på denna tråd!
All glass tar helt klart slut när man slickar i sig den så vitt jag vet :slight_smile: