GarageBand-filer i Keynote

1. Håller på med GarageBand på iPaden. Filerna sparas automatiskt utan någon filtyp i iCloud-drive. Lyckades inte öppna dessa filer i Keynote på datorn. Är dessa appar från samma leverantör inte kompatibla med varandra? Hur gör man för att öppna smidigt?

2. Kan inte så mycket av appen GarageBand. Utseendet är inte detsamma på datorn som i iPaden. Hur gör jag för att få samma utseende som i iPaden (som enligt bilden) på datorn? (pga på datorn finns ingen bild på ett instrument/bara svart yta) Skärmavbild 2021-12-05 kl. 20.35.37Skärmavbild 2021-12-05 kl. 20.58.05
    Skärmavbild 2021-12-05 kl. 20.59.14

Varför vill du öppna filerna gjorda i Garageband i Keynote? Det är ju två helt olika program. Lite som att undra varför man inte kan redigera Photoshopfiler i Word.

1 gillning

Vet ej program som skulle vara mer lämplig. Det är för att göra en kurs i form av presentation som support/med bilder/ljud och animation. Det är en språk sång-kurs för yngre barn som i princip inte ska har lärt sig läsa. Eftersom jag inte kan spela instrument så tänkte jag lägga ackompanjemang ljud i bakgrunden.
Har provat i MS Powerpoint /one drive vilket jag är mer bekant med men tyvärr finns det likasinnade begränsningar. Har du bättre förslag?
“GarageBand, är ett datorprogram utvecklat av Apple” så det är konstigt att det inte finns kompatibilitet.

Bara för att två program är utvecklat av samma företag så innebär det inte att de kan läsa varandras projektfiler hur som helst. Du kan ju inte jobba med Illustrator-filer i Photoshop.
Som jag förstår det så vill du lägga in musiken du har skapat i Garageband in i Keynote så då hade jag exporterat musiken som du har skapat i Garageband till ett lämpligt ljudformat som Keynote eller Powerpoint kan hantera.

1 gillning

jo, just det är väl de man kan, öppna .ai filer i Photoshop alltså :slight_smile:

Ok, dålig liknelse då :slight_smile:
Men kan man redigera dem?

Att exportera är inte så enkelt som man skulle tro. Så jag lägger ner mitt projekt i GarageBand.