Går det att spåra en Apple TV?

Är helt ny gällande Apple, har varit en Android förut.
Köpte en appletv för ett tag sen och när grabben hade fest så försvann enheten. Okända festdeltagare=omöjligt att veta vem.

Min fråga, går det att spåra en appletv?
Tänkte om det gick att hitta den när den slås på eller dyl?
Andra enheter går ju att hitta men ser inget gällande just appletv-dosan?

Nope Apple TV ingår inte i Hitta-nätverket.

1 gillning

Vad då, brukar man inte glömma den på bussen? :joy::joy:

Nja, jag har ingen aning men iom att jag har ungar som reser fram & tillbaka mellan oss föräldrar kan jag tänka mig att det kan ske.
Apple är ju experter på att knyta sina produkter till varandra så det vore väl ingen omöjlighet att kunna tänka sig att det gick att spåra tv-dosan också?

Tekniskt sett skulle det nog inte vara något problem men jag antar att de flesta är stationärt placerade så behovet inte är så stort att spåra dem. Skaffar du en ny får du sätta en airtag på den.

Kan man registrera serienumret så att den blir obrukbar.

Det går att se ifall den fortfarande är inloggad med ditt AppleID, och logga ur den.

Men det gäller väl inte Apple-TV eller?
Går det då att se om dosan är aktiv och var?
Minns inte att jag använt Apple-id för den?

Då är det nog kört.

Fick den tredje generationens AppleTV stulen på kontoret.
Jag kunde inte någonstans hitta att den skulle gå att låsa/spåra/ så jag gav upp.

1 gillning

Min är nog en 2:a generationen tror jag.
Tänkte om det åtminstone gick att se om det aktiverades?
På tex filmkanaler kan man ju få ett mejl att en ny användare har loggat in i typ trakterna kring Stockholm osv.
Är skitdåligt insatt i detta så ni får ursäkta min dumhet.

Nä, det är ingen konstig fråga.
Min var inställd på att be om lösenord vid köp. Men Netflix, HBO, YT allt sådant var jag i loggad på. Så lite tråkigt att veta att någon kan komma åt det.
Vet inte om TV även går att få verifikations koder till. Då är det ganska dåligt av Apple att inte låta oss spärra dem

Det går enkelt att logga ut alla inloggade enheter från de tjänsterna.