Gamla gubbar ska alltid ut och skotta?

Hos oss är det alltid samma sak, för snö och strax därefter ska gubbarna ut och skotta. Inte bara sin egna uppfart utan även den gemensamma vägen ut, en asfalts väg ut som plogbilen tar hand om några timmar senare, och då är de ute igen och snyggar till efter plogbilen.
Blir man sån när man är pensionär? Och är det inte en del som stryker med av just detta, från sängen till tung fysisk ansträng av att skotta.

Jag förstår dem. Skotta snö är tillfredsställande.

5 gillningar

Va? :rofl:
Tror inte så många dör av att röra lite på sig.

Detta är dom tysta samhällsbärarna, som gör ett jobb åt andra , som ser till att det är gångbart till arbetsplatser och skolor , och vårdcentraler. Bara att lyfta på hatten och säga tack. (tillskillnad från dom kommunala snöröjarna, som inte ens kan tänka att det inte är lämpligt med en 25 cem hög s´növall för agda med rullatorn )

//Daniel

5 gillningar

Då är jag gammal gubbe då (inte ens 40 :P)

Man tar ju gärna ut sin banddrivna slunga, sen gammalt. :rofl::rofl:

2 gillningar

Stannade en person och berömde mig när jag skottade i morse med citat "Du är nog den enda i Malmö som äger en snöskyffel".

Mäkta stolt!

8 gillningar

Våran gata leder ingen stans än till våra hus, ändå ska gubbarna ut och skotta så snart det har slutat att snöa.

Sen är det ingen som använder gatan efteråt och en stund senare kommer plogbilen och gör ett bättre jobb.
Eftersom jag själv hatar att skotta och hoppas att det smälter bort av sig själv (vilket det ofta gör här på västkusten) så blir jag provocerad av denna fixering att har det snöat då skall man skotta.

Är det nått med att "vad ska grannarna säga” ?

Nä, rebellen har vaknat i mig. :smirk:

Det är ju positivt då slipper du ju skotta. :joy::joy: Så låt de hålla på om de tycker det är kul. :joy::joy:

1 gillning

Skaffa en snökanon och spela ett spratt med gubbarna

Inte ens min egna fru är på min sida,

  • Va, har du inte skottat? :sweat_smile:
1 gillning

Bara att inse alla andra har rätt. :joy::joy:

Man skottar hellre än att klippa gräset.

2 gillningar

Alla följer ledarkon som det heter…

1 gillning