Galet sugen på en iPad Pro M1 12,9”

Sitter och är väldigt nära på att klicka hem en iPad Pro M1 12,9” nu…

Det jag kommer använda den främst till är Lightroom för redigering av bilder… Sen serier och film när jag åker fram och tillbaka till jobbet…

Någon som kör den setupen för redigering av bild tillsammans med Apple Pencil? Och kan jämföra med att redigera på en MacBook?

Har kollat flera videos när fotografer redigerar bild på iPaden med pennan och tycker det ser så jävla Nice ut.

2 gillningar

Räcker det inte med en 2020 modell beg? :slight_smile: jag har den och är nöjd.

Begagnad teknik? Hemskt!:slight_smile:

Jag har paddan och den är fantastisk.

Jo, jag var också sugen… Speciellt när jag hade sett den IRL. Första gången som jag kände att en display verkligen var något extra…

Skulle aldrig köpa en begagnad, tänker den ska hålla många år.

Ja verkligen! Apple kan det här med displayer.

Absolut ett bra köp för ändamålet.

Jag sålde av iMac och köpte iPad Pro 2018 och kör endast med den, aldrig sett bakåt sedan dess.

Kör då Affinity Photo tillsammans med pennan och en vanlig dator kommer aldrig i närheten, iaf inte så länge man inte har en ritplatta likt Wacom till datorn.

1 gillning

12,9"… Smått, inget som skulle fungera för mig, men prova, YMMV.

Inte smått när man ständigt anpassar utsnittet för vad man gör för stunden. Inget man kan göra lika smidigt på en dator.

Precis. Tills någon med en större skärm tittar på resultatet som producerats. Det behöver man inte bry sig om om ens värld begränsas till 12,9". Funkar det för någon så är det väl utmärkt och då är det väl bara att vara nöjd med det.

Inte riktigt så det funkar men men.

Kommer ju alltid finnas någon som har större skärm.

Inte om man har störst! :wink:

1 gillning

Sant

Blev det ett köp? Rekommenderar du tar med cellular. :slight_smile:

Har inte köpt ännu! Varför cellular?

Så man bara kan smacka upp den och surfa. I mitt tycke är delningen från telefonen värdelös och hoppar inte bara igång när man vill surfa.

trodde Apple hade löst det?.

jag använder Internet delning mellan min fold3 och ipad nästan dagligen och funkar klockrent

Möjligt. För mig funkade det skitdåligt i IOS14. Vet ej hur det är nu.

Kommer alltid välja cellular i framtiden.

Använder det varje dag nästan till min MBP på tåget och fungerar helt felfritt. För ett par år sedan var det rätt svampigt dock men nu fungerar det kalas.

1 gillning