Gå från 27-tumsskärm till dubbla 24 tum?

Halloj Bubblan! Funderar på att införskaffa dubbla identiska skärmar till hemmakontoret ,idag sitter jag med ett stycke 27” skärm och pga platsbrist på skrivbordet får jag bara plats med två 24”are. Men jag är lite rädd över att bli besviken av att den individuella skärmstorleken är mindre än vad jag har idag. Är det någon här som har ”downsizat” och tyckte det var värt det?

Du glömde nämna vilken upplösning du har på skärmen i dag och vilken du går till.

1080p till 1080p :slight_smile:

Kör du samma upplösning så handlar det väl mest om att du kanske tycker det blir svårt att se på en 24” ? Själv kör jag med en 27 4k. Ärligt talat så förstår jag inte meningen med 27 och 1080 i upplösning ? Det mesta måste bli väldigt stort på din skärm :thinking:

Ja det blir ju det :slight_smile: köpte den 2012 så det fanns inte så många 4k skärmar då till ett rimligt pris :blush: den har tjänat mig bra iallafall, men jag kanske får en bättre upplevelse med 1080p på mindre skärmar?

Jag körde tidigare en 27” @1440 på jobbet och 25” @1440 privat. Tyckte att bilden var skarpare på 25” pga högre ppi och därför skönare att titta på. Så länge det är samma upplösning så märker man inga nackdelar med att man får plats med mindre på skärmen. :slightly_smiling_face:

Slog till på två 24" från Webbhallen :ok_hand:

1 gillning

Dubbla skärmar är guld värt ibland. Som utvecklare så hade jag inte kunnat leva utan det!

Har kört med ~27" rätt länge, men införskaffade för något år sedan två 27" 4k, gaaahhh, bästa jag gjort på länge, hehe… nu är jag nästan sugen på en till :smiley:

Men ang frågan ovan så skulle jag själv föredra 2x24" än 1x27", blir mycket mer utrymme med två skärmar, även om saker blir snäppet mindre på 24" än 27"!

2 gillningar