Fylla i pdf-dokument Mac?

Har laddat ner ett pdf dokument (ansökningsblankett till en utb) som jag ska fylla i och maila åter till en utbildning. Öppnar jag pdf filen så öppnas den i ”förhandsvisning”. Men HUR FYLLER JAG I DEN?? Behöver fylla i fält med text samt kryssa i rutor… hur gör jag???

Då är den statisk och du kan antingen skriva ut den, fylla i och scanna in eller att du använder text-verktyget i Förhandsvisning och lägger in det manuellt.

1 gillning

Eller så laddar du hem Adobe Acrobat reader och ser till att inte förhandsvisning är förvalt för pdf-filer.

1 gillning

Japp! Är filen statisk, så spelar det ingen roll om det är acrobat, förhandsvisning eller annat program. Skulle råda dig @Tobias_Lehning att ej ladda ner acrobat, förhandsvisning är så mycket snabbare och inbyggt i Mac OS.

@Henric Lyckades välja i Acrobat att ”fylla i och signera” fick då upp att man kan fylla i pdf:en. Kan man göra samma i förhandsvisning? Isf hur?

Toppen! Då har jag missat något isf, eller så har de som gjort pdf inte följt standard. Ungefär som .doc eller .odt office/libreoffice. Gött att det fungerade!

Rätt bloatat det där.

Det är nog veckans underdrift. Men det funkar relativt lätt iaf…