Fungerar verkligen AirCard?

Med min vanliga otur kan jag ha tappat plånboken. Inget jag gjort tidigare i vuxen ålder, däremot kan den gömma sig i huset på ett förtretligt sätt. Därför skaffade jag AirCard som är kopplad till Apples Hittanätverk.

Kortet har inte kontakt med telefonen, senaste kontakten var 20:15 igår på kontoret. Jag åkte hem ca 21:30 igår med Taxi. Jag har gått runt på kontoret och kollat på alla de platser jag var på igår. Kortet kopplar inte upp sig. Om jag skulle tappat plånboken i Taxin borde ju någon iPhone identifierat kortet och en ny adress för kortet synas. Eller hur?

Kvar blir då att plånboken ligger hemma. Men att kortet inte får kontakt med någon telefon är ju märkligt. Jag har nyss bett sonen går runt i huset och stå still några sekunder på de platser jag var på igår kväll. Kortet kopplar inte upp sig.

Kan man då konstatera att AirCard inte fungerar? Är plånboken för tjock så att BT-signalen inte går igenom på ett bra sätt? Eller missförstår jag något i funktionaliteten? Visst ska den känna av olika Appleprylar som är kopplade till Hittanätverket och då uppdatera sin adress?
Rolling Square AirCard™ | Bluetooth wallet tracker | Apple Find My network | Advanced lost mode | Digital business card | 2.2mm ultra thin | Left behind reminder | 2.5 years battery life | NFC & QR code business card

Du skaffade alltså AirCard efter du tappat plånboken? :joy:

Förlåt, kunde inte låta bli. :slight_smile:

Klart att inte AirCard fungerar när det är DU som skaffar det. :wink:

Skämt åsido, hoppas att plånboken kommer fram.

1 gillning

Verkar ju så tyvärr. Att BT inte skulle gå igenom plånboken låter osannolikt om du inte kör med typ en SECRID-plånbok eller liknande, tror dock inte dessa skyddar mot BT-signaler, men inget jag provat.

Tredjeparts AirTag-saker jag köpt funkar perfekt.

Det jag kan bidra till är att mitt Aircard fungerar. Dock har jag aldrig tappat det men glömt det hemma och det meddelar den när man kommit 200-300 m från den.

Man kan ju fundera på om någon hittat plånboken och förstört kortet. Men den indikeras 20:45 och jag lämnade byggnaden 21:36. Konstigt att den isåfall inte gav en signal under den tiden.

Ska åka hem från jobbet nu och leta efter den hemma. 13 åringen har redan kollat huset med mobilen i handen. Men får kolla själv.

Ps. Har inget rfid(?) skydd.

Har du också börjat med kontanter? :joy::joy:

I ditt fall var det ju som gjort att detta skulle hända när du gjorde vad du kunde för att undvika det. Hoppas den kommer till rätta.

Hittat. Men AirCard går inte igång. Ska se hur lång tid det tar.

6 gillningar

Refund! :slight_smile:

2 gillningar

Skiten har inte kopplat upp sig ännu. Skrivit till företaget.

1 gillning