Fungerar Sonos Arc i detta rum?

Bilden föreställer mitt vardagsrum med vår TV-hörna (ignorera tech-joxet till höger, det ska snart stå ett elementskydd där).

Ljudet är i dag två Sonos 1 och en sub. Låter mycket bra.

Ibland krånglar ljudet från Apple TV:n (eftersom det är trådlöst och en lång historia), så jag funderar på att skaffa en Sonos Arc som har HDMI eArc och därmed sköter ljudutmatningen på ett mer tillförlitligt sätt. Samtidigt skulle jag flytta Sonos 1:orna så att de blir surroundhögtalare.

Som synes är den här lösningen inte direkt optimal för grym hemmabio. Men på grund av verkligheten har vi ingen annan lösning. Det är här TV:n är, vare sig man vill eller inte.

Så nu till frågan: Kommer en Sonos Arc fungera bra under de här omständigheterna? (Utrymmet på väggen under tv:n är 130 cm, Arc är 114 cm lång)
Sonos har ju autokorrigering på ljudbilden, men det finns ju fysiska lagar att ta hänsyn till.

Vad tror ni?

Tror inte det kommer vara några problem faktiskt, men var tänkte du ha Arc?

På väggen under TV:n tänkte jag. Så den blir ju ganska inklämd i hörnet, med en marginal på 16 cm. Inte jättemycket plats att skapa fantastiskt ljud, men kanske good enough?
Ev köper jag ett ställ så att den hänger under TV:n.