Funderar på att sälja allt mitt LEGO - har jag en livskris?

Jag har köpt på mig abnormt mycket LEGO genom åren, vi pratar flera hundra tusen.

Men problemet är att jag kan tycka det är lite roligt att bygga ibland men jag har väl 10 oöppnade kartonger inkl Millenium Falcon UCE-edition och annat stort. Jag har ingen riktig plats att ha dem och även om jag skulle ha ett extra rum bara för min LEGO-stad är jag inte säker på att jag skulle tycka att det är så roligt att bygga upp och vårda en.

Sonen är totalt ointresserad av LEGO så jag vet i tusan varför jag sparar det?

Kan jag få en SWOT-analys på sälja eller inte?!

Plocka isär legot igen i sina kartonger och förvara det tills sonen blivit äldre. Kan ju komma barnbarn en vacker dag :man_shrugging:

Personligen är jag totalt ointresserad av Lego men har jag ju förstått, åtminstone när man ser vissa här inne, att det finns ett visst värde i det. Summorna som vissa paket kostar är ju vansinniga, typ som en mindre bil.

Det jag då menar är, har du möjlighet att skaka fram plats att förvara det - varför inte bara sitta på dem ett par tre decennier och antagligen se värdet på dem öka? Kan kanske vara värt att ordna platsen.

Kanske, samtidigt är det väldigt få byggen vars värde faktiskt ökar på riktigt, det är lite av en myt baserat på några få undantag.

Lego har ju planer på att hyra ut klossarna och andra saker för att bli mer hållbara. Tror det kan vara värde i att bevara nedpackat

Nu syftade jag inte på byggen utan oöppnade förpackningar.

Jag med :slight_smile:

Tex hade ju gamla Millennium Falcon UCE ett absurt värde i oöppnad förpackning men nylanseringen dödade ju det totalt.

Personligen skulle jag spara.

1 gillning

Aha, ok. Men sådant sker hela tiden går inte komma ifrån men samtidigt så går värdet upp igen tillslut :slight_smile:

Sälj, låt någon annan få njuta av det och du av pengarna du får.

1 gillning

I sina kartonger & @esse skapar ju komedi. :rofl::rofl::rofl::rofl:

1 gillning

När du säger kartonger…

1 gillning

Om du ska sälja gör det då på Tradera och sätt riktpris utifrån vad som säljs på Bricklink.

Eller sätta ut på Bricklink för högsta pris så varje försäljning räknas!

Saker som legat mer en en vecka eller inte används i Severyds lya åker ut! Så sälj!

2 gillningar

Budgivning på Tradera skulle jag satsa på :slight_smile:

Yes om man måste sälja.

1 gillning

Hur fan har din iPad Air överlevt då? Löööögnare!

3 gillningar

Den har använts, men inte av herr severyd :wink:

Yes det är det logiska, älskar Tradera, har precis köpt en ny tv bara genom pengar som jag fått via tradera.

Men nu blev jag faktiskt lite sugen på att ha en Bricklinks-butik, gärna med höga priser så att varje försäljning verkligen räknas.

Jag är inte i behov av pengar på det sättet utan det är mer ett problem med plats i garaget men gör man det till en affärsverksamhet så är det ju nice!