Friskvårdsbidrag

Jag är fast anställd men från och med 16/1 är jag studieledig fram till juni är tanken. Vi ska få 2000kr per år, får jag då använda dessa? Dessa laddas på via actiway

Du får använda det till allt som involverar att du rör på dig men inte till några som helst saker så som skor, kläder eller Nintendo Fit.

Däremot går det bra med ev kostnad för träningsappar.

Lättast att fråga er HR för att veta vad som gäller under din studieledighet.

Kan vara läge att vänta nån månad eller två och se vad som händer med nya pandemilagen. Med den kanske gym och andra träningsinrättningar får hålla stängt, inte så kul då att stå där med gymkort som är obrukbart ända till hösten.

Också viktigt att kontakta sin lokala träningsinrättning och kolla, våra t.ex. fryser medlemskapen så länge de måste ha stängt, så man förlorar inga månader av årskortet.

1 gillning

Golf! (Vill minnas att den är med)

Avstånd och utomhus — kan det bli bättre under rådande omständigheter?

Japp golf är med :smiley:

Bangolf (minigolf) är med också. Det är friskvård på min nivå.

2 gillningar

Knappt på min nivå det heller, men eftersom vi säljer golfkläder sä var det välkommet att golf kom med i friskvårdsbidraget :smiley:

1 gillning

Besviken på att bordshockey inte är med. Det är trots allt en ”sport” jag är bra på.

1 gillning

Biljard & schack passar min kondis, funkar det?

1 gillning

Det är nej på båda, tyvärr.

Fickpingis borde vara giltigt då golf är det?

”Örtbad i syfte att motverka ömhet och stelhet i till exempel armar, axlar, ben, rygg, nacke” kanske kan vara något.

Tyvärr klassar jag örter som grönsaker, så det är inget alternativ. :joy::joy:

Klassas nog tyvärr som lomme biljard och då inte godkänt. :joy::joy:

1 gillning

Vanilj är en ört. Bara att beställa ett antal liter vaniljsås och hävda att du ska bada i den. :wink:

1 gillning

Ibland får man tydligen kompromissa. :joy::joy:

2 gillningar