Från punchrulle till ananas – här är Hemglass nya smaker!

Från sajten:
image

Sommaren är snart här och Hemglass har släppt sina tio glassnyheter. När vi tittar ut genom fönstret just nu kanske det inte är glass det första vi tänker på, särskilt om vädret är grått och kyligt. Men snart kommer solen och värmen tillbaka, och vad passar då bättre än att njuta av en svalkande glass?

Precis som tidigare år har Hemglass tagit fram en spännande mix av nyheter, både för den som älskar klassiska smaker och för den som vill testa något helt nytt. Förra året gjorde Delicatobollsglassen stor succé, och i år följer företaget upp med ytterligare en klassisk fikafavorit i glassform – punchrullen.

Här är årets glassnyheter:

1. Små Söta Hjärtan “Aroma”
    Gräddglass med smak av röda hjärtan.
  2. Sorbet Ananas
    Frisk ananassorbet med endast 60 kcal per pinne.
  3. Hallonbåt
    Gräddglass med smak av hallon, hallonrippel överdragen med kakaodopp i ett båtrån.
  4. Sandwich Toffee Banan
    Gräddglass med banan- och kolasmak samt kolasås mellan kolakex
  5. Drömbåt: Alvins All Inclusive
    Laktosfri gräddglass med smak av jordgubb och melon, jordgubbsrippel, överdragen med kakaodopp i ett båtrån.

6. Konfetti gul & blå
    Glass med citronsmak och glass med blåbärssmak överdrag av citron- och blåbärsströssel.
  7. Punchrulleglass
    Gräddglass med smak av punschrulle och punschrullerippel, doppad i kakaoöverdrag.
  8. Saltkolastrut
    Gräddglass med salt kolasmak och saltkolasås, toppad med knäckkulor och doppmassa med smak av salt karamell, i bakat rån.
  9. Pistagestrut
    Gräddglass med pistagesmak, pistagerippel och kanderade pistagemandlar i bakat rån.
  10. Bamsemix
    3 smaker. 1 Fruktis med päronsmak, 2 laktosfri gräddglass med smak av blåbär, 3 laktosfri gräddglass med smak av vanilj.

Källa: hemglass.se

1 gillning

Glassbåtar och sandwich är mina favoritglassar! Dom vanliga då.

Pistagestruten verkar fin!

2 gillningar

Trevligt ändå att @Marcus_Attefors fått en egen glass :slight_smile:

Punchrulle
Homer Drool GIF

1 gillning

Smak av röda hjärtan…. Säg inte att dom gör glass av hjärtan? :joy:

3 gillningar

Säkert bara brustna hjärtan..

1 gillning

Den där är nog god! Är ju inte så att jag hatar ananas som frukt. Färsk ananas eller i glass är fint som tusan! Men när skiten ska kastas ned på en pizza eller i annan mat då kan den fara åt helvetet.

3 gillningar

Den där glassen på en pizza! :yum:

Ja kanske faktiskt!

1 gillning

Den borde ju heta punchraket eller något, det är ju för tusan inte en rulle längre.

Hmm ja kanske godare kall ändå. Som kall punch, varm punch.. näää

Du får prova att fyrsa in några rullar :grinning:

1 gillning

Spongebob Squarepants Eating GIF

Tipsar annars om:

Goott!!

En måste ju älska SIAS solblekta logo också :heart_eyes:

1 gillning

Jag älskar SIA glass. Kan vara för att jag är lite lokalpatriot.

2 gillningar

Sorbet gillas, brukade köpa hallon sorbet i storförpackning förr. Ananas sorbet kan nog bli bra.

2 gillningar

Och hur vet man om smaken stämmer? Man kan ju inte fråga Jeffrey Dahmer längre. :joy::joy:

1 gillning

Är du Slöingebo? :flushed:

Nej inte riktigt. Men i närheten.

Den är för jäkla god

Aha, där ser man.
Jag är uppväxt i Slöinge, därför jag blev nyfilen :stuck_out_tongue: