Framtida Apple Watch kan få kamera – del av Apples AI-satsning

Från sajten:
image

Apple sägs ha planer på att stoppa in kameror i framtida Apple Watch-modeller – för användning med Visual Intelligence.

Apple vill att din framtida Apple Watch ska kunna se världen. Enligt Bloomberg-reportern Mark Gurman jobbar företaget på flera kommande modeller – både standard och Ultra – med inbyggda kameror. Tanken är att kameran ska stötta Apples AI-funktioner, som Visual Intelligence, och göra klockan till ett bättre AI-verktyg.

På standardmodellen kanske kameran byggs in i skärmen, medan Ultra-modellen kan få en kamera placerad vid sidan av kronan. Det ger mer utrymme – och enklare att vinkla för att exempelvis skanna objekt och text.

Visual Intelligence används redan idag via tredjeparts-AI som ChatGPT och Google, men Apple vill istället använda egna modeller och bygga funktionerna direkt in i framtidens prylar. Även AirPods med kameror sägs vara under utveckling.

Inget av detta väntas släppas före 2027 – och det förutsätter att Apples AI-team får ordning på sin interna omstrukturering.

Via: Bloomberg

Jag tar en blodtrycks eller blocksockermätare alla dar i veckan framför en kamera kopplad till Apple Intelligence.

Eller en tunnare klocka...

Men en kamera är inte något som kommer att locka mig såvida de inte kan komma med något revolutionerande och med samma formfaktor (storleksmässigt) som idag

1 gillning

Jag trodde Apple watch hade blodtrycksmätning?

Här är mallen från 2013 :wink:

Det är inte första april än…