Frågor om UniFi-nätverk

Ska bli intressant att se hur det slutar :smile:

1 gillning

Åkte till Webbhallen och reklamerade min Dream Machine. Inga diskussioner och eftersom det inte fanns i lager så fick jag alla pengar tillbaka.

Så hatten av för webbhallen

9 gillningar

I ett sådant läge visar företaget vad de går för. När man känner sig nöjd och säker som kund är det ju lättare att lägga några kronor extra och inte alltid jaga billigaste priset.

Ja visst är det så, man vet att dom inte dummare sig om något strular är värt mycket.

56 euro för standard ups paket till västerbotten från UI butiken, 9 euro i södra delarna.. hur kan det vara så stor skillnad i fraktkostnad?

Lantbrevbäraren är dyr

1 gillning

50 euro för en evighetstransport norrut är väl inte så farligt…

1 gillning

UXG-lite har fått sig en ordentlig genomgång:

Lite besviken på vpn prestandan, då blir det nog en UDM Pro som efterträdare till Edgerouter X.

Ny Unifi pryl. Denna verkar kunna ersätta brandvägg och Cloud key på allvar

2 gillningar

Fan va najs!
Prisvärda poe switchar också.

Såg den också, ska bli intressant att se recensionerna på den

Supernice , precis vad jag önskar, Dock frågan kring är den väggmonterbar ? och vad är pryl (d) i installation manualen Cloud Gateway Ultra Installation Guide (Ser ut som en 4 lego bricka kan det vara väggmontering?

//Daniel

Funderar på en ultra, det hade nog varit ett bra komplement till nätverket här hemma.
Har redan en cloud key gen2+ sen innan för två andra sites och protect.
Någon som har hört nått om den? Snappat upp något negativt eller så?

Kostar 1040kr ex moms från EET, inte alls så farligt :slight_smile:.

Enligt vad jag sett på Youtube så verkar den perfekt. Nog den bästa routern de har om man inte vill köra en DM Pro/SE. Jag är sugen på att byta ut min Dream Router mot en Ultra.

1 gillning

Pryl (d) är tassar/gummifötter som man klistrar på undersidan för att den ska stå lite bättre.

1 gillning

Så är det trodde det var ennroligare pryl!

//Daniel

2.5gbe gateway :slight_smile:

1 gillning