Frågor om UniFi-nätverk

Helt rätt!

För egen del skall jag försöka låta bli tills det blir nytt större hem.

Väl medveten om att det är en tanke som kan omprövas :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nu ska du inte hata för att jag talar till bönder på bönders vis och med de lärde på latin.

3 gillningar

Kallas inte han Sonos Sandström i pilotkretsarna? :joy::joy:

2 gillningar

Eller SteFan ta Sonos Sandström

3 gillningar

I Grekland kallar de honom Stefanonos Sandströmopilótos.

3 gillningar

I Italien då?

1 gillning

Det beror på hur snäll han är mot sin fru.

2 gillningar

Stefano Sandestromo

1 gillning

Värt att lägga pengar på en Cloudkey istället för att ”drifta” den själv. Körde själv controllern på en VPS hos Linode ett tag. Lite bökigt varje gång det var dags att uppdatera. Skönt att slippa bök :wink:

2 gillningar

alltså pojkar… har ni tråkigt ikväll?
@RolexJocke @Cribe @Zop @Hakan_Ander

5 gillningar

Han är alltid snäll mot sin fru, hennes temperament är inte att leka med. :joy::joy:

3 gillningar

Då jag köpt Unifiprylar är man ju lite i planeringsstadiet rent mentalt. En fråga, kan man se vilken AP en viss pryl är kopplad mot? Utgår från det, men nyfiken på hur det är.

Ja, du kan även se signalstyrka (dBm).

1 gillning

Ok, låter bra. Sedan ska jag ägna helgen att läsa på om dBm…:sweat_smile:

Du får den i procent också. Allt här ligger på 97 till 100 procent.

Normalt är ju mycket procent ofta bra så jag kanske klarar mig med det…:sweat_smile:. Men seriöst så verkar ju ovanligt många vara nöjda med sina Unifi-prylar oavsett vilken variant de har. Och personligen vill jag ha stabilitet och ett bra gränssnitt så man kan ha lite koll på systemet. Ett bra gränssnitt gör ju dessutom att man lockas att fördjupa sig. Är man amatör och möter ett hopplöst gränssnitt lägger man(jag) ju ofta ned snabbt.

Det enda som jag tycker är hopplöst är att delar av webbgränssnittet på https://unifi.ui.com kräver Google Chrome eller Firefox. Det är det av någon anledning aldrig någon som nämner i dessa diskussioner.

Ok, som inbiten Safari:ist(kan man skriva så?) känns det ju bökigt, men ganska van att använda Chrome och DuckDuck.

Nackdelen är ju att de delarna inte fungerar på iPad Pro (Chrome och Firefox är Safari med ett annat skal där).

Krävs nog en fru med ”skinn på näsan” för att lyckas med ett långt äktenskap med en gammal stridspilot :smile: