Frågor om UniFi-nätverk

Vad behöver man för att komma igång med unifi?
Kan man köra deras AP:s med vilken router som helst?

Har följande utrustning:

  • Asus Router
  • PoE injector
  • Ett gäng AP:s

Ja, men du vill helst köra deras controllerprogramvara på en dator eller skaffa en Cloudkey.

(När du inser hur smidigt Unifi är kommer du som en följd av detta att börja byta ut router, switchar osv.)

Antagligen så kommer jag byta ut allt till deras allt eftersom, men kom över detta gratis och tänkte testa lite först. Såg att man kunde köra kontrollen på en rPi, funkar det tillräckligt bra eller? :thinking:

om du har fler än en AP så bör du ha en cloudkey.

1 gillning

det är mycket frågor om unifi.Kanske en video om hur man bygger unifi nät kan vara på sin plats?

4 gillningar

Det har jag väntat på i hundra år från @Thor

1 gillning

Det är så enkelt med unifi att det inte behövs instruktioner än så här :wink:

2 gillningar

En sånhär: Webhallen.com?

Gör den jobbet bättre/annorlunda från om du kör en controller på en RaspberryPi? :thinking:

Jag har en sådan. Funkar kanon.

1 gillning

Jag har en Dream Machine och den har en Cloud Key inbyggd. Mycket smidigt!

1 gillning

Jag du och jag som är TV nätverksgurus tycker det…
Men de andra loosers har ju noll koll…

EDIT: Efter jag sett klippet så, you are out.

  • Ska sättaupp ett riktigt bra INTERNET

…Thor för fan

Mjukvaran för controllern är i princip exakt likadan om du kör den på dreammachine, cloudkey eller på en Pi.

2 gillningar

:sunglasses:

4 gillningar

Har du Sonos så följ inte @Stefan_Sandstrom guider. Hans nätverk är inte kompatibla med Sonos :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 gillningar

hehehe… :heart:

hahahahaa…så sant :slight_smile:

Faen vad jag blev sugen på den där ”drömmaskinen” å då har jag ändå inga problem med mitt nätverk :smile:

Det är inte så IT/prylar fungerar. Köper du denna så finns chansen att du får problem och då löser du de problemen med att köpa fler prylar. Det är så teknikbolagen tjänar pengar på oss :smiley:

Instämmer i principen men förstår inte riktigt varför denna skulle kunna orsaka problem?

Nej det lär den inte göra :slight_smile:

Kör Google WiFi och är kanonnöjd med då jag ändå behövde en NVR så valde jag att köpa en Dream Machine Pro för att få allt samlat och en gång för alla köpa rätt prylar vid ett tillfälle och bygga upp något som ska fungera långsiktigt och riktigt bra tillsammans.