Frågor om Apple Watch

Då hoppas jag man får se en bild snart :blush:

kommer på torsdag står de nu :clap:t2::+1:t2:

1 gillning

Hallå bästa bubblan.

Ni som har koll på allt. Har en Apple Watch series 6 som jag haft i ett par år. (är det 3-4?)
Klockan fungerar klockrent FÖRUTOM batteritiden som just nu är helt åt helvete. Klarar mig med den med lite tur fram till kvällen - sedan måste den laddas. Då skall det tilläggas att jag tränar en del på morgonen så den får ju jobba.

Min fråga är - skulle ni satsa på en sprillans ny eller kört ett enkelt batteribyte för ca 249kr på "fixmyphone?" Tänker - en ny klockan är ju samma klocka egentligen, förutom lite snabbare och flashigare.

Hur hade ni gjort?

249:- låter inte som ett seriöst pris för batteribyte på AW. Om det varit min och jag ändå tänkt skrota den så kanske jag hade chansat. Min killgissning är att även om klockan fungerar efter bytet så lär dess vattentålighet inte vara mycket att räkna med.

Surt att råka ut för detta denna tid på året :disappointed:

Lite så jag tänkte också. Phonecare.se tar iof 1249kr för ett batteribyte.
Det låter ju mer rimligt - men får en samtidigt att tänka "Det är ju 1/5 av vad en ny klockan kostar - skall man ändå inte....:?" HAHA.

nyskick , va rätt nytt ändå 6300kr , 2 dagars lev

7 gillningar

Hur använder du din klocka? Jag sover inte med min och har inte Always On på så för mig räcker batteritiden på min Series 8 i två dagar ca. Men även om jag sov med den skulle det nog räcka att ladda den när jag duschar eller tar en längre sittning på toan för att klara mig till nästa dag.

Men tanke på hur stor uppdatering det skulle bli på iOS 18 så drar jag ner mina förväntnignar lite på denna stora uppdatering av AW. Men blir den riktigt snygg så byter jag upp mig.

Jag sover med min, tränar med den typ en timme om dagen, always on alltid på, en trillion notiser etc. Ändå brukar jag bara behöva ladda varannan dag och laddar alltid till 80% då.

Jag har också en 6:a vars batteri tydligt börjar få problem. Tar inte slut lika snabbt som din men jag tränar inte en timme på morgonen.

Svaret på din fråga beror på hur viktigt det är att den håller ett bra tag eller inte. Jag tex skulle lätt testa det billiga bytet och blir det skit så är jag redo att köpa en ny(eller begagnad) men om du gärna vill undvika att köpa ny eller nyare begagnad skulle jag ta en seriös butik för bytet även om det kostar en del.

1 gillning

Hur ser den ut på?

1 gillning

När man har en timer eller tex en appa som spelar upp ljud så visas en riktigt liten ikon längst upp på skärmen. har ni något tips för att trycka på den? Den är så pilligt liten och varje gång jag trycker så aktiveras någon funktion/komplikation på urtavlan.

Vad har du för storlek på bandet?

1 gillning

Jag hade aldrig betalat så lite för ett batteribyte. Tänk även på att för det priset lär de inte täta klockan på nytt så då kommer den inte tåla vatten framöver.

den e stoooor , på mina små handleder , precis som ja vill ha de :clap:t2::+1:t2::ok_hand:t2::mechanical_arm:

1 gillning

Alla testar jag sett oavsett version av Apple Watch, så har AW haft bäst pulsmätare bättre än Garmin och andra träningsklockor.

En kille på YouTube som gör väldigt noggranna tester nånting med ”the … scientist”… Och kör med både pannband (sömn) och pulsmätare på runt bröstet och och allt möjliga tester, riktigt nödigt och kul, där har Apple Watch alltid varit bra.

Med det sagt så tycker jag min amzfit har förvånansvärt bra pulsmätare för den billiga peng jag köpte klockan för, men det kanske beror på lite hur ens handledare ser ut hur lätt klockan har att mäta och inte.

Och otroligt viktigt att man sätter klockan en bit upp på handleden och inte ner mot handen.

Det är många som bär en smartklocka ”fel” Och för i och med det dåliga pulsmätningar MEN de kanske inte vill se pulsen utan ska ”sitta” mer ”snyggt” :thinking:

Hittade killen:

ocean band blue stl s/m

1 gillning

Det är i princip samma kostnad som att byta ett batteri på en vanlig klocka (hos en seriösurmakare) - dvs: det låter alldeles för lågt med tanke på skillanden i komplexitet

posta bild :stuck_out_tongue:

Mina två tidigare Garmin-klockor har inte alls funegrat bra med mätning på handleden. Min AW funegrar däremot väldigt bra. Körde min AW samt Garmin med bröstband på en del pass när min AW var ny för att se och av förklarliga skäl släpar AW efter något men mindre än vad jag trodde den skulle göra vid intervallträning. Snittpulsen blir dock alltid exakt samma under ett pass med AW och Garmin med bröstband.

1 gillning

Bytte batteri på en iPhone 6s på liknade butik. Batteriet svällde och spräckte glaset skulle aldrig byta batterierna nånstans än Apple efter det. Om nu inte värdet på enheten är så billigt så att man vågar chansa, som tidigare skrivet