Frågor om Apple Watch

kan ju vara risk att den snart blir ful och repig.

1 gillning

Fram till för en vecka eller två sedan kunde jag godkänna app-förfrågningar från min dotter direkt på klockan. Det går inte längre, jag får förfrågan men måste gå in i Meddelanden på telefon för att kunna godkänna. Någon som vet vad som hänt?

Gå in i meddelande? Är det inte Familjedelning och app-godkännande där igenom du menar?

Om så, det är rätt labil funktion kan jag tycka. Inte alla gånger man får en notis alls.

Ja precis. Dottern ber om mer tid och jag får upp nedanstående på klockan men tidigare kunde jag vilja att förlänga tiden med 15 min, 60 min, resten av dagen. Nu får jag bara upp nedanstående utan några val.

Aha, nej där går jag bet.

Har upptäckt en irriterande grej, kör på jobbet Microsoft Authenticator när man loggar in på någon M365 app, då får man i appen en MFA prompt där man måste skriva in en tvåsiffrig kod från inloggningssidan. Jag får upp MFA prompten i klockan, men finns inget sätt att skriva in koden, det måste jag öppna appen på telefonen för. Finns det något sätt att komma runt det? Rätt irriterande att behöva öppna telefonen när man authentiserar sig flera gånger om dagen, hade varit smidigare att göra det i klockan.

Det gick fint förut men MS tog bort den funktionen för något år sedan tyvärr. Så går inte att komma runt.

Jag trodde det var nån privacy setting eller nåt sånt enkelt. Alternativt nån security setting man kunde aktivera i Azure om man är Global Admin. Jag har letat runt överallt i alla mörka vrår i Azure djungeln men inte hittat något. Men det förklarar ju saken. Då kan de ju lika gärna ta bort notisen helt och hållet, om man ändå inte kan göra något med den.

Japp instämmer helt!

2 gillningar

Hört talas om MFA fatigue attack?
Att man får upp en kod som man måste välja är ett försök från MS att göra risken att den attacken ska lyckas mindre. Vet inte hur det är nu men förut var det en inställning för om det räckte med att bara godkänna inloggningen eller om man måste välja rätt siffra också.
Det verkar på notisen som du får att det fortfarande är en inställning.

Tackar @MrMustang

9 gillningar

Passade bättre på dig än på mig, bättre at det kom till användning än att det samlade damm i en låda här hemma :+1:

1 gillning

@Marcus_Attefors nu funkar yr-appen för mig på Apple Watch igen

2 gillningar

what måste prova !! typ flera år sen ju …

plats funkar inte för mig ..! så de som vanligt , tillbaka till apple väder :sweat_smile::sleeping:

Funkar för mig. Kollar i App Store att du har senaste versionen?

Testat att ändra till fix plats i appen sedan ändra till position?

har senaste :+1:t2:, ska prova igen till fäst plats .. o byta tillbaka , o sen öka ett var till i stan , de sjuka e ju att den visar tex Lindesbrg station ( mitt i stan ) sen åker ja en bit så de ska regga för nästa stopp , de byter inte på displayen , men klickar ja in i appen så byter de till den väsentliga, sen går ja ur appen , då växlar den till fel igen :sleeping:, har haft så minst ett par år o rapporterat massa gånger . e de inte dåligt !!!!…? måste ju va massa som vill ha ur på aw, eller kör alla apple s egen ..

Jag kör Foreca och har gjort ett tag.

1 gillning

Är lite besviken på Apple Watch ultra. Har lyckats få två repor på kanten runt glaset utan nämnvärt våld. Glaset i sig är intakt

1 gillning

Du har hittat något som är hårdare helt enkelt :wink:
Men en snabb koll så ska legeringen vara rätt hård ändå, hårdare än vanligt rostfritt och kolstål.

Tror jag fått någon repa där också, ska kika sen :slight_smile:

1 gillning