Fotpall med inbyggd värmefläkt

Sitter i garaget och jobbar och golvet är betongbottenplattan rakt ner mot minusgraderna i jorden. Så även om jag har elementet igång och dubbla raggsockar och skor så fryser jag sönder fötterna.

Lösningen hittad hos Dustin! Den har tre steg, hög (250 watt), låg (125 watt) eller bara fläkt igång. Det sistnämnda kan ju bli trevlig i sommar kanske? Jag hade nog önskat att det var någon form av turboläge på den för även vid hög så tar det ett tag att varma upp fossingarna.

4 gillningar

Nu väntar vi på att du ska visa hur vi får in den i HomeKit :wink:

En sån kanske skulle vara bara för att förlänga säsongen, har mitt datorrum i en ombyggd matkällare. När det är kallt ute så kan det dra sig neråt 10-12 grader där inne då sätter man sig hellre två våningar upp framför en TV och spelar.

Det kommer den absolut göra! Ångrar djupt att vi inte satte golvvärme i hela källaren. Gjorde en massa research och det fanns massvis med motstridiga uppgifter men i slutändan så går det inte att vara där några veckor i december och då bor vi ändå i Malmö. Allt norr om Hallandsåsen har ju samma problem flera månader.

Sitter du med skorna på uppe på den eller har du bara väldigt skitiga strumpor? Tänker bara hur den ska hjälpa om du har skor på dig?

Skor - det är ju ett garage trots allt.

Det blir varmare och guttigare med skor på då de värms upp. Effekten med bara strumpor är dessvärre inte så stor.

1 gillning

@Esse Jag förstår performance problematiken. Men att allt var samlat i en tråd var också dens stora charm, enligt mig. Att lätt och enkelt kunna följa och bli inspirerad (och kommentera). Jag tror att steget och den naturliga interaktionen kommer försvinna lite. Nu måste jag in i varje ämne för att läsa…kanske inte en big deal men men… Jag hoppas såklart att jag har fel!! Det var ju min favorit tråd.

Eller så är jag bara morgonsur och behöver mer kaffe :face_with_monocle:

1 gillning

Ja det är risken och därför kör vi lite A/B-testning på just denna tråden och låter de andra mastodonttrådarna vara kvar så ser vi hur flödet blir.

Man behöver alltid mer kaffe!

2 gillningar

@Cherry Hur är morgonhumöret nu då?

3 gillningar

Satte kaffet i min sura hals! Haha
Men blev väldigt väldigt glad, tisdagar är annars ingen favorit dag! Men blev helt klart bättre

2 gillningar

Min fru skulle älska denna! :heart_eyes: Hon kör konstant med tofflor då hon fryser så mycket om fötterna.

Har kört den ett tag nu och den är helt klart nice men den är alldeles för högljudd för att kunna använda i rum med andra personer, eller ens utan egna hörlurar / högtalare med musik.

1 gillning

Kan man inte bara köpa en värmefläkt på Biltema och ställa under skrivbordet? Låter säkert mindre med :man_shrugging:t3::thinking:

Det är ett sätt, det andra är att investera i golvvärme :smile:

1 gillning

Sant, men jobbigt om man kommer på det i efterhand dock :laughing:

Inga höga betyg dr inte :slight_smile:

Från en dansk och en norrman så det räknas inte :stuck_out_tongue_winking_eye: